تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۳۱۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار: توسعه خوزستان منوط به رفت و آمد دولت‌ها نباشد
 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه متناسب با محدودیت‌های موجود انتظارات هم باید تعدیل شوند گفت: این درحالی است که روند توسعه استان نباید منوط به رفت و آمد دولت‌ها و اشخاص باشد.

 صادق خلیلیان سه شنبه در دیدار با جمعی از جوانان و فعالان اجتماعی استان خوزستان اظهار داشت: این استان نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون است تا زمینه توسعه همه جانبه را فراهم کند.

وی بیان‌داشت: برنامه توسعه استان قطعا باید دارای اجزای شهرستانی بوده و با دیدگاه تنوع قومی تدوین شود تا به تصویب هیات دولت برسد.

وی افزود: در این طرح باید ابعاد مختلف اقتصادی و ظرفیت‌های خوزستان مورد توجه قرار گیرد تا با شکوفایی آنها، شاهد رشد اقتصادی استان در زمینه‌های مختلف باشیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تاکیدکرد: بیکاری جوانان برای مردم استان خوزستان که روی گنج نشسته‌اند قابل قبول نیست و در این رابطه نیز شخص رئیس جمهوری چنین دیدگاهی دارد.

خلیلیان با تاکید بر اینکه رفع بیکاری در استان به دور از حواشی باید به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گیرد گفت: به عنوان مدیریت ارشد استان تلاش میکنم ارتباط گسترده با مردم ایجاد شود و در این راستا ارتباطات را گزینشی نخواهم کرد. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه فعالان اجتماعی استان به صورت داوطلبانه در تلاش برای بهبود شرایط استان هستند گفت: از نظرات و راهکاری‌های فعالان اجتماعی برای کاهش مشکلات و رفع چالش‌های موجود استفاده خواهد شد.

برای تغییرات مدیریتی در خوزستان حساب شده عمل می‌شود

خلیلیان در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه انتصابات در استان خوزستان بدون عجله و حساب شده خواهد بود گفت: پیش از هرچیز تلاش می‌شود که برنامه‌های عملیاتی و اجرایی برای اداره استان مشخص شوند تا سپس متناسب با هدفگذاری های تعیین شده از نیروهای مناسب استفاده شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه این استان به صورت مزمن دچار مشکلات مختلفی است افزود: این درحالی است که برای درمان این مشکلات از راهکارهای خاص باید استفاده شود. 

وی ادامه داد: عقب ماندگی که در استان پیش آمده مربوط به ۲  یا سه سال اخیر نیست؛ بلکه دست کم در هشت سال اخیر خوزستان متحل آسیب‌های زیادی شده است.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: بخش مهمی از این مشکلات و عقب ماندگی‌ها ناشی از سهل انگاری دولت قبل است که به برجام و رئیس جمهور آمریکا چشم امید داشت.

اعتماد بیش از حد به بیگانگان اشکال کار دولت قبل

خلیلیان یادآورشد: جای تعجب دارد که رئیس جمهوری یک کشور منتظر این است که رئیس جمهوری کشور دیگری کاری برای او انجام دهد در حالی که مردم آن کشور، فردی را انتخاب کرده‌اند که منافع همان کشور را پیگیری و محقق کند.

وی ادامه‌داد: رئیس جمهوری سابق، برجام را به عنوان مهمترین برنامه کاری خود می دانست و بخش مهمی از تلاش خود را صرف پیشبردن این برنامه کرده بود که آنهم به شکست منجر شد و عملا از انجام اقدام کاربردی در این حوزه بازماند.

استاندار خوزستان یکی از مهمترین اشکالات کار دولت قبل را اعتماد بیش از حد به بیگانگان و دوری از اصول و آرمان‌های انقلاب دانست و افزود: باید توجه داشت که برجام‌های یک، ۲ و سه به معنی استحاله کامل نظام و از درون تهی شدن آن می‌گردد.

خلیلیان تصریح‌کرد: مقام معظم رهبری کلام امام راحل که فرمودند «حفظ نظام اوجب واجبات است» را تفسیر کردند و بیان داشتند که «حفظ نظام که مبتنی بر محتوا و اصول باشد اوجب واجبات است نه نظامی که از محتوا خالی شده باشد».

وی یادآورشد: این روشنگری مقام معظم رهبری برای این بود که از معرفی تصویر انحرافی از امام راحل به نسل‌های جدید جلوگیری شود و محتوای حقیقی نظام حفظ شود.

وی گفت: هر چند ممکن است در مقاطع مختلف تصمیمات و تاکتیک‌های متفاوت اتخاذ شود؛ اما آن خط اصیل انقلاب همواره مبتنی بر اصول و آرمان های آن است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار