تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۳۱۶۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت برای کمک به خوزستان مصمم است
  استاندار خوزستان گفت: دولت مصمم است که این استان را مورد حمایت و پشتیبانی ویژه قرار دهد و از تمام توان خود برای پیشرفت و رونق خوزستان استفاده کند.

 صادق خلیلیان روز سه‌شنبه در نشست شورای اندیشه ورزی خوزستان که با حضور جمعی از نخبگان،  دانشگاهیان و علما در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد بیان کرد: رییس جمهوری به بنده  بیان کردند که به استان خوزستان بروید و تلاش مضاعف داشته باشید و از این حکم به درستی استفاده کنید؛ دولت از خوزستان حمایت ویژه خواهد کرد.

وی افزود: در نشست هیات دولت درخواست کردم که اعتبارات و اختیارات را به صورت ویژه در اختیار خوزستان قرار دهند تا مسایل و مشکلات استان را برطرف کنیم که با این پیشنهاد موافقت شد.

استاندار خوزستان ادامه داد:یکی از وظایف مسوولان ارتباط با مردم و نخبگان و دانشگاهیان است و می‌توان با این ارتباط به بهترین شکل برنامه‌ریزی لازم را انجام داد و مسایل و مشکلات مشخص، و از همه ظرفیت استان در تمام ابعاد مختلف برای کمک به توسعه استان استفاده کرد.

خلیلیان با بیان اینکه از راهکارها و نظرات و نکاتی که نخبگان اعلام می‌کنند به عنوان نقشه راه برای توسعه و رونق خوزستان استفاده خواهیم کرد گفت:بر اساس رهنمودهای نخبگان برنامه‌ای را تهیه خواهیم کرد تا خوزستان در دولت‌های مختلف همواره مسیر توسعه را بپیماید.

وی با تاکید بر اینکه باید با شناسایی مسایل و مشکلات خوزستان، برنامه‌ای جامع تهیه شود بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و قومیت‌های مختلف استان باید از راهکارها و نظریات نخبگان در برنامه هفتم توسعه کشور استفاده شود تا چراغ راهی  برای توسعه استان باشد.

باید خوزستان را به استانی مدرن تبدیل کرد

وی افزود: نقشی که خوزستان در سطح ملی دارد بسیار با اهمیت است و باید با استفاده از افراد تاثیرگذار و نخبه، خوزستان را به یک استان مدرن تبدیل کرد؛ باید بتوانیم صنایع بالادست و پایین دست را توسعه دهیم و از ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تولیدی بهره‌برداری کنیم.

خلیلیان با بیان اینکه ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در برخی واحدهای تولیدی خوزستان به دلیل رکودی که داشتند وجود دارد ادامه داد: این ظرفیت‌های راکد ابتدا باید فعال شوند و سپس به توسعه سرمایه‌گذاری در استان بپردازیم.

وی افزود: باید با آباد کردن خوزستان، سیل مهاجرت از استان را معکوس کنیم تا مردم و سرمایه‌هایی که از استان رفتند دوباره برگشته و زندگی مردم ایده آل شود؛ باید تمامی ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در استان در یک راستا توسعه یابند تا خوزستان به جایگاه مناسبی برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید از ظرفیت حضور مردم و امید به دولت انقلابی به بهترین شکل استفاده کرد و برنامه‌های خود را سازمان یافته و با قدرت به پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در حاشیه این نشست گفت: در نشست امروز بخشی از ظرفیت‌های نخبگان خوزستان، مورد استفاده قرار گرفت و مطالبی که برای مشکلات استان  گره‌گشا هستند مورد ارزیابی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد بیان کرد: استفاده از نخبگان استانی می‌تواند به کمک استاندار بیاید و نخبگان با مشاوره دادن به استاندار در حل مشکلات استان تاثیرگذار باشند.

در این نشست نخبگان به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل و مشکلات خوزستان پرداختند و راهکارهای لازم را ارایه دادند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار