تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۳۱۶۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شبکه فاضلاب اهواز، مجموعه‌ای از همه ایرادهای ممکن
 سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب این شهر، گفت: تمام ایردات از جمله طراحی غلط، عدم توسعه شبکه متناسب با پیشرفت اهواز، عدم استفاده از متریال مناسب، در شبکه فاضلاب اهواز وجود دارد.

علیرضا عالیپور در جلسه بررسی پروژه‌های دفع آب‌های سطحی که امروز (۲۳ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به منشاء مشکلات شبکه فاضلاب اهواز اظهار کرد: در شبکه فاضلاب اهواز تمام ایردات از جمله طراحی غلط، توسعه نیافتن شبکه متناسب با پیشرفت اهواز و استفاده نکردن از متریال مناسب وجود دارد.

  وی افزود: در این مدت ایستگاه‌های پمپاژ نیز فرسوده شده‌اند و در حال حاضر ظرفیت کمی برای فعالیت دارند.

عالیپور بیان کرد: از طرف دیگر، در اهواز روزانه سکونتگاه‌های غیر رسمی در حال توسعه هستند و فرصتی برای ایجاد زیرساخت نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های پمپاژ اهواز، اظهار کرد: دو کپر و یک ورق ایرانیتی به ایستگاه پمپاژ مرکزی اهواز تبدیل شده است که این وضعیت، دل‌مان را می‌سوزاند.

وی افزود: اجرای طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ شروع شده است اما تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت دارد در حالی که اجرای این پروژه در شهرهای دیگر در نهایت در مدت ۳۰ سال به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ایستگاه‌های پمپاژ قابلیت دفع این حجم آب را ندارند، گفت: ایستگاه‌های پمپاژ باید اصلاح شوند و شبکه فاضلاب نو شود تا در آینده با مشکل روبه‌رو نشویم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار