تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۱۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در خرمشهر راه اندازی شد
 نخستین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کووید۱۹ خرمشهر روز سه‌شنبه در شبستان غدیر مصلای مسجد جامع این شهرستان راه‌اندازی شد.

  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این آیین گفت: دولت این روزها تمام توان خود را به کار گرفته تا با افزایش واردات واکسن و افزایش تولید واکسن داخلی تغییراتی را در این فضا ایجاد کند که در ۲۰روز گذشته به خوبی شاهد این تغییر بوده‌ایم.
محمد حیدری بیان کرد:در این راستا مردم باید مثل گذشته مشارکت عمومی خود را برای دریافت واکسن کرونا نشان بدهند چرا که سرنوشت مشترک همه ما در گرو کار گروهی و مشارکت عمومی قرار دارد. در این مسیر هر شخصی که خود را واکسینه کند گویی کل جامعه را واکسینه کرده است.
وی با قدردانی از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که در پرتو تلاش کادر درمان و مجموعه‌های مراکز بهداشتی، روند ابتلا و بستری ناشی از کرونا کاهش پیدا کرده و در حال عبور از پیک فعلی کرونا هستیم.
فرماندار خرمشهر افزود: در روزهای آتی با همراهی امام جمعه شهرستان و با استفاده از ظرفیت بزرگان، افراد بانفوذ و نخبگان و هر فردی که در اقناع عمومی و تشویق به تزریق واکسن می‌تواند کمک حال ما باشد، برای این مهم دعوت عمومی گسترده‌ای خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بخش عمومی خرمشهر کاهش پیدا کرده گفت: به همین خاطر از مردم خواهش می‌کنیم همچنان فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از حضور در دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند چرا که بیش از ۵۰درصد موارد ابتلا در دورهمی‌ها اتفاق افتاده و سایر اقدامات، مکمل تزریق واکسن هستند و بعد از تزریق واکسن نیز باید توصیه‌های بهداشتی رعایت شود.

امام جمعه خرمشهر نیز در این آیین با تقدیر از تلاشگران دانشگاه علوم پزشکی آبادان و شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: با راه‌اندازی این مرکز، زمینه بیشتری فراهم شد تا مردم در اسرع وقت برای تزریق واکسن خود مراجعه کنند.
حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور افزود: از همشهریان فهیم و عزیز درخواست داریم که فرصت را غنیمت بشمارند و برای تزریق واکسن تعجیل کنند.
وی ادامه داد: برای قطع انتقال زنجیره کرونا نیاز مبرم به واکسیناسیون است تا درصد بالایی از مردم ایمن شوند و در این بین همراهی همه‌جانبه یک امر ضروری است؛ امیدوارم در این مسیر مردم نهایت همکاری را داشته باشند تا به آن درصد مورد نیاز که باید برسیم.
وی بیان کرد: بر هر مسلمانی واجب است که هم سلامت خود را حفظ کند و هم به سلامت دیگران احترام بگذارد؛ ما در عین حالی که لازم است به شعایر دینی خود همچون عزاداری سید و سالار شهیدان احترام بگذاریم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز به نحو شایسته و دقیق و با وسواس رعایت کنیم.
حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت:اگر به خاطر بی‌توجهی ما کسی بیمار شود و آسیب بیند، در قبال آن ضامن و مسوول هستیم.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

آبادان و خرمشهر در وضعیت قرمز و شادگان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار