تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۱۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام در طرح پیاده‌روی نیابتی اربعین درخوزستان شروع شد
  رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: ثبت نام در طرح پیاده روی نیابتی اربعین در خوزستان از روز سه‌شنبه به صورت مجازی شروع شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی  افزود:با توجه به نبود امکان حضور فراگیر عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین، با همکاری خادمان ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف و کربلای معلی، طرح پیاده روی نیابتی اربعین با عنوان "همقدم" با هدف انجام پیاده‌روی نیابتی اربعین برای ارادتمندان و دوستداران امام حسین(ع) که به هر دلیل از جمله محدودیت پذیرش زایران اربعین از سوی دولت عراق نمی‌توانند به عتبات عالیات سفر کنند اجرا می‌شود.
وی گفت:عوامل اجرایی پروژه‌های بازسازی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات حاضر در عراق به نیابت از ثبت‌نام کنندگان، در نجف اشرف وارد مسیر پیاده‌روی شده و در پایان نایب‌الزیاره ثبت‌نام‌کنندگان درحرم حضرت حسینی و عباسی در روز اربعین هستند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به atabat.org/fa/forms/۵۲ مراجعه، و به رایگان ثبت نام کنند.
امسال برای دومین بار متوالی سفر زایراناربعین حسینی به نجف اشرف و کربلای معلا از مرزهای چهارگانه زمینی شلمچه ، چذابه ، مهران و خسروی به دلیل خطر ناشی از شیوع کرونا انجام نمی‌شود و تنها ۳۰هزار نفر از زایران می‌توانند به صورت هوایی به عتبات عالیات مشرف شوند.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با رییس جمهوری و مقام های ارشد کشورمان، سهمیه زایران ایرانی اربعین را به ۶۰هزار نفر افزایش داد.
از  سال ۱۳۹۲ تا اربعین ۱۳۹۸ میلیون‌ها زایر از مرزهای چذابه و شلمچه برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و حضور در کنگره جهانی اربعین به شهرهای مقدس عراق سفر کردند.
اربعین امسال تنها ۲۱ موکب خوزستانی و خدمه آنان که در سال‌های گذشته درعراق از زایران پذیرایی می‌کردند می‌توانند از طریق هوایی با رعایت موازین بهداشتی از جمله تزریق ۲ مرحله‌ای واکسن کرونا و آزمایش پی.سی.آر به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار