تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر آنچه که باید درباره ی چاپ فلز بدانید
 

هر آنچه که باید درباره ی چاپ فلز بدانید

شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که آیا می شود سازه های مختلفی که از انواع فلز تهیه می شود را در طرح و مدل های مختلف پیاده سازی کرد؟ آیا می شود عکس و متن دلخواه خود را روی فلز چاپ کرد؟ باید گفت که بله این امکان وجود دارد، به کمک دستگاه های چاپ روی فلز یا همان فلت بد میتوان به راحتی هر طرحی را روی انواع فلز با قیمت بسیار مناسب چاپ کرد که در این مورد به شما توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد. اما در ادامه نیز قصد داریم سایت uvprint.ir که در زمینه چاپ مستقیم فعالیت دارد را نیز مورد بررسی قرار دهیم و قیمت مناسب چاپ روی انواع فلز را نیز به شما اعلام کنیم.

دستگاه چاپ روی فلز چیست ؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، فلز ها را می توان با دستگاه چاپ مستقیم (فلت بد یووی) مورد چاپ قرار داد و این نوع چاپ به صورت جوهر افشان و دیجیتال می باشد. در بحث چاپ فلز می توان گفت که هیچ نوع محدودیتی نداریم یعنی می توانیم روی انواع فلز گالوانیزه، استیل، آلومینیوم، آهن، مس، برنج و ... هر طرح و نقشی را که مد نظر داریم پیاده کنیم.

آیا زمینه فلز را باید رنگ کرد ؟

بله، برای بالا رفتن کیفیت چاپ و همینطور شادابی بالاتر طرح روی فلز بهتر است که سطح هر فلز فارغ از نوع آن رنگ سفید بشود.

چاپ لوگو روی فلز به چه صورت انجام می شود ؟

در کارخانجات و همین طور تولیدات ابزار و وسایل دکوراتیو معمولا تولیدکنندگان تمایل دارند تا برند و لوگو خود را بر روی محصولات خود اضافه کنند و معمولا بهترین متریال برای این منظور فلز می باشد.

محدودیت های چاپ سیلک روی فلز

سیلک در کل محدودیت های زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد، محدودیت هایی نظیر:

  1. سایز ورقی که می خواهید چاپ بزنید
  2. نمی توانید چاپ تصویر یا تمام رنگی انجام بدهید
  3. رزولوشن بالایی را نمی توانید انتظار داشته باشید
  4. برای هر طرح بایستی هزینه ساخت کلیشه پرداخت نمائید

چاپ تابلو شهدا (خرید و طراحی)

در کشور عزیزمان برای یادبود شهدای گرانقدرمان معمولا تصویری از آنها را چاپ و در معابر پر تردد نصب می نمائیم معمولا چالشی که با ان روبرو می شویم این موضوع است که آیا این تابلو در شرایط مختلف جوی اعم از گرما و سرما شدید هوا ، بارش باران و برف و ... ماندگار است یا خیر مجموعه سرزمین چاپ با استفاده از لاک های پلی استر مخصوص چاپ این امکان را فراهم کرده تا تابلو های چاپی ماندگاری بالای 15 سال داشته باشند.

چاپ تمام ورق روی فلز

دستگاه فلت بد در سایز سینی 200*300 سانتی متر این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید روی فلز ها به صورت شیت کامل یا اصطلاحا تمام ورق چاپ بزنید.

طراحی فایل برای چاپ روی فلز به چه صورت باشد ؟

در طراحی های خود این موضوع را مدنظر داشته باشید که باید از مد رنگی CMYK یا چهار رنگ بهره بگیرید و رزولوشن طرح خود را 300 پیکسل بر اینچ قرار داده و سایز عکس را هم دقیقا هم اندازه سایز چاپ مورد نظرتان تنظیم نمائید. در انتها حتما از طرح خود خروجی با فرمت JPG و یا PDF  تهیه نمائید و آن را به صورت فایل یا همان داکیومنت برای چاپخانه راسال نمائید.

دستگاه های چاپ رنگی روی فلز کدامند ؟

در کل برای چاپ روی فلز به سراغ دستگاه های فلت بد ، تامپو و سیلک باید رفت که فقط چاپ فلت بد خروجی تمام رنگی به شما می دهد.

دستگاه حکاکی روی فلز و جزئیات آن

برای حک تصویر یا نوشته و لوگو روی فلز باید به سراغ دستگاه های لیزر برویم ، این دستگاه ها در کنار برش انواع فلز می تواند حک را هم به صورت کاملا دقیق و حرفه ای روی فلز انجام دهد فقط این موضوع را مدنظر داشته باشید که در حک شما تصویری سیاه و سوخته خواهید داشت.

پرایمر چاپ فلز (کوتینگ):

در برخی موارد برای بالا رفتن چاپ پذیری سطح فلز و همینطور افزایش استقامت چاپ از ماده ای به نام پرایمر استفاده می کنیم.

چاپ دیجیتال چیست ؟

به چاپ لیزری یا جوهر افشانی که طرح را به صورت کد رنگ می خواند و برای چاپ نیاز به ساخت فیلم و زینک ، شابلون و .. ندارد چاپ دیجیتال گویند. چاپ دیجیتال معمولا سرعت و کیفیت بالایی دارد و می تواند تصاویر کاملا رنگی را با وضوح و شادابی بسیار بالا به شما تحویل دهد.

چرا در تبلیغات محیطی استفاده از فلز کاربرد بسیاری دارد ؟

به دلیل استقامت بالای خود فلز و همینطور چاپ پذیری و قابلیت چسابندن ( استیکر و مش ) فلز تبدیل به یک متریال پر طرفدار و محبوب در صنعت چاپ خارجی یا محیطی شده است .

قیمت چاپ روی انواع فلز

قیمت چاپ روی انواع فلز

برای استعلام قیمت چاپ روی فلز می توانید با کارشناسان مجموعه سرزمین چاپ با شماره های 0910-1400024 و یا 021-77335593 در تماس باشید، ولی در کل قیمت چاپ روی فلز به صورت مترمربعی 300.000 تومان برای چاپ 4 رنگ و همینطور 500.000 تومان برای چاپ 5 رنگ می باشد که برای سفارش انواع فلت بد یا چاپ مستقیم میتوانید به سایت uvprint.ir مراجعه کنید چرا که سرزمین چاپ یکی از بهترین و خوش نام ترین مرکز چاپ فعال در ایران میباشد.

:
:
:
آخرین اخبار