تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۱۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فدراسیون نگاه خوبی به فوتبال بانوان دارد / همه برای صعود هم‌قسم شده‌ایم
 کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان با اشاره به آمادگی خوب تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در هند، گفت: اکنون تمام بازیکنان باانگیزه هستند و همه برای موفقیت تیم ملی ایران هم قسم شده ایم.

سارا ظهرابی‌نیا  در خصوص آخرین وضعیت تیم‌ملی فوتبال بانوان پیش از حضور در مرحله اول رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ هند، اظهار کرد: خدا را شکر تمام اردوهایی که تاکنون داشته ایم، از نظر بدنی و فنی خیلی خوب پیش رفته اند و بازیکنان به آمادگی لازم رسیده اند و تقریبا شرایط به صورتی در حال پیش رفتن است که اکنون به دنبال آنالیز رقبا هستیم و تا حدودی نیز رقبا را شناسایی کرده ایم. هم اردن و هم بنگلادش تیم های خیلی خوب و قوی هستند ولی قطعا با آمادگی کامل و برای صعود به مرحله بعدی مسابقات به هند می رویم و اگر آسیب دیدگی و مشکلی پیش نیاید، امیدمان تنها به صعود است. اکنون تمام بازیکنان باانگیزه هستند و البته واقعا نمی توان رقبا را دست کم گرفت.

وی ادامه داد: همدلی و رفاقت بسیار خوبی در تیم ملی وجود دارد و همه برای موفقیت تیم ملی ایران هم قسم شده ایم. همان روز اولی که در تیم ملی دورهم جمع شدیم، هدف مان این بود که همه با هم و برای هم بجنگیم و به نظرم این موضوع در موفقیت مان تاثیرگذار است. جو خوبی در تیم ملی حاکم است و قطعا کادر فنی تاثیر مستقیمی روی این مهم دارد.

این فوتبالیست درباره حضور سه خوزستانی در تیم ملی نیز گفت: در حال حاضر علاوه بر من، نگین زندی و زهره کودایی در تیم ملی حضور دارند. خدا را شکر هر دو و به ویژه زندی خیلی خوب کار می کنند و می توان گفت زندی یک پدیده است. او هم در تیم ملی جوانان و هم تیم ملی بزرگسالان بسیار خوب کار می کند و ان شاءالله همگی دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی ایران به آن نتایج مدنظر برسد.

وی در ادامه نیز درباره حمایت ها از تیم ملی فوتبال بانوان، عنوان کرد: قطعا این که از طرف یک مسئول حمایت شویم بسیار خوب است. شاید بگویند مگر یک وعده مسئول چقدر می تواند تاثیرگذار باشد که باید بگویم همین که بدانیم مسئولان کنار ما هستند و  از ما حمایت می کنند باعث می شود که بازیکنان با دل گرمی بیشتری وارد مسابقات شوند. تاکنون فدراسیون فوتبال این مهم را ثابت کرده است و هرگونه امکانات و هر آن چه که فکر می کنیم نیاز است، در اختیار تیم گذاشته اند. واقعا نسبت به گذشته در شرایط بهتری هستیم و اکنون به لطف خانم موسوی نایب رئیس فدراسیون و آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون، نگاه خوب به فوتبال بانوان ایران برگشته است. نگاه فدراسیون فعلی به فوتبال بانوان خیلی بهتر است و حتی برای مسابقات پیش رو قرار است رئیس فدراسیون و  نایب رئیس او همراه ما به مسابقات بیایند و این برای اولین بار است که ما همراهی مسئولان را با خود داریم و مطمئنا این مهم در عملکردمان بسیار تاثیرگذار است. نگاه فدراسیون ویژه است و ما هم تلاش می کنیم که جواب آن ها را بدهیم. امیدوارم این نگاه خوب به فوتبال بانوان تداوم داشته باشد و مقطعی نباشد.

ظهرابی نیا با بیان این که داشتن یک لیگ فوتبال قوی و منسجم از عواملی است که می تواند به تیم ملی کمک بسزایی داشته باشد، افزود: امیدوارم همین نگاه خوب به تیم ملی به لیگ برتر هم باشد. واقعا نحوه برگزاری لیگ بسیار مهم است. این که به لیگ اهمیت داده شود و برگزاری آن مثل لیگ برتر آقایان باشد، توقع زیادی نیست. متاسفانه در خوزستان با این همه امکانات، پول و این همه بازیکن، تیمی در لیگ برتر وجود ندارد. اگر به تیم های لیگ برتری نگاه شود، در هر تیمی حداقل سه فوتبالیست خوزستانی وجود دارد و این از یک طرف خوشحال کننده و از یک طرف باعث تاسف است که چرا خوزستان خودش تیمی در لیگ برتر ندارد. به هر حال اگر باشگاه های بزرگ مثل استقلال، پرسپولیس و فولاد در فوتبال بانوان تیم داری کنند، طبیعتا اسپانسرهای بیشتری به سمت فوتبال بانوان می آید و حمایت ها نیز بیشتر می شود و این می تواند یک انگیزه مضاعف برای دختران فوتبالیست باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم دعای خیر مردم بدرقه راه تیم ملی ایران باشد تا بتوانیم به مرحله بعدی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار