تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۳۱۵۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا پیک بعدی نیامده، ایمن شوید
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: شش تا هشت هفته دیگر تا موج ششم وقت داریم که در این مدت باید شهروندان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به عبور از قله موج پنجم بیماری کووید  - ۱۹، اظهار کرد: در حال حاضر بار مراجعات بیماران به مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته کاهش یافته است بنابراین پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده وضعیت شوشتر از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه این موج بیماری بسیار وحشتناک بود، افزود: در این موج، شرایط به گونه‌ای بود که روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های شوشتر مراجعه می‌کردند. برخی شب‌ها به دلیل بار مراجعات بالا به بیمارستان، تا صبح در حال تدارک و برنامه‌ریزی افزایش ظرفیت بستری بودیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: خوشبختانه از نظر اکسیژن‌رسانی، سرم و تهیه داروهای مورد نیاز و مورد تایید وزارت بهداشت به جز داروی اکتمرا که کمبود کشوری داشت، مشکلی نداشتیم.

وی با اشاره به افزوده شدن ۱۲ تخت ویژه به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) با تغییر کاربری بخش‌ها، بیان کرد: البته در این موج در پی افزایش بار مراجعات، از ظرفیت بیمارستان الهادی نیز استفاده شد.

کلانتر با بیان اینکه تعداد موارد فوت این موج از موج‌های دیگر بیشتر بود، تصریح کرد: در این شرایط، از همه نیروهای ستادی، بهداشتی و درمانی برای گذر از این موج استفاده شد. تلاش پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های شوشتر، کم نظیر بود و با تمام وجود از همه همکاران سپاسگزاری می‌کنم.

وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع پیک بعدی کرونا در آبان‌ماه، تصریح کرد: شش تا هشت هفته دیگر تا موج ششم وقت داریم بنابراین از همه همشهریان خواهش می‌کنم هر چه سریع‌تر به مراکز بهداشتی و محل‌های تعیین‌شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: خانواده و نزدیکان من، از انواع واکسن‌های موجود تزریق کرده‌اند و برای هیچکدام هم مشکلی پیش نیامده است بنابراین از همشهریان می‌خواهم هر واکسنی که موجود است را دریافت کنند زیرا واکسن‌های موجود، مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار