تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۳۱۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت: «فخرا» یکی از واکسن‌های باکیفیت بالا و موثر است
  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ اطمینان می دهم که فخرا یکی از واکسن های باکیفیت بالا و موثر است.

 بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» تصریح کرد: در مساله کرونا، سلامت مردم عمدتا با واکسیناسیون انجام می شود و در همه دنیا و مطالعات ثابت شده که تنها راهی که می توان با ویروس ها مقابله کرد واکسیناسیون است. 

عبن اللهی افزود: در این برهه زمانی به دلیل ضرورتی که داریم و می خواهیم سریع تر مردم را واکسینه کنیم مجبور به واردات واکسن هستیم و با واردات فراوانی که انجام دادیم به سرعت واکسیناسیون در کشور در حال انجام است. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همزمان تولیدات داخلی در پنج مرکز انسیتو پاستور، رازی، سیناژن، برکت و به ویژه مرکز تولید واکسن فخرا، این اطمینان را به ما می دهد که در آینده این واکسن ها را به مرحله اجرایی برسانیم. 

عین اللهی با تاکید بر اینکه اطمینان می دهم واکسن فخرا یکی از واکسن های خوب و با کیفیت بسیار بالا است، تصریح کرد: همکاران ما در معاونت غذا و دارو با دلسوزی ویژه ای به صورت شبانه روزی در مراکز تولید واکسن ها به کنترل کیفی محصول می پردازند.

وی یادآور شد: امروز با خیال راحت به واکسن های داخلی اطمینان داریم بویژه که شاهد بودیم مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی استفاده کردند و این کار برای ما افتخاری بسیار بزرگ است که بالاترین مقام از این واکسن استفاده کرده است. 

وزیر بهداشت افزود: با اطمینانی که مقام معظم رهبری به مجموعه دانشمندان کشور و وزارت بهداشت دارند، با افتخار اعلام می کنیم که بهترین واکسن را در کشور تولید می کنیم و با افزایش و صنعتی کردن تولیدها در آینده نیازی به واردات واکسن نداریم.

به گزارش ایرنا، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالن ولایت ورزشگاه ساصد(سازمان صنایع دفاع) با تزریق به سردار دکتر اله ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع آغاز شد.

در فاز سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فخرا به ۴۰ هزار نفر از داوطلبان تزریق خواهد شد.

به گفته سردار دکتر اله ورن رییس اداره کل بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا پس از سه ماه به پایان خواهد رسید و به زودی با انجام بخشی از کارآزمایی فاز سه مجوز اضطراری واکسن فخرا را از سازمان غذا و دارو دریافت و واکسن های تولیدی را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد که وارد سبد واکسیناسیون کشور شوند.

در فاز اول کارآزمایی بالینی این واکسن که در ۲۶ اسفند ۹۹  آغاز شد، ۱۳۵ نفر واکسینه شدند؛ در فاز دوم هم که در ۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد، واکسن به ۵۰۰ نفر از هموطنان تزریق شد.

در این مراسم جمعی از مدیران ارشد وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم حضور دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار