تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۳۱۰۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلیل تفاوت قیمت میوه در میادین میوه و تره بار و سطح شهر چیست؟
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در خصوص اختلاف قیمت ۴۰ درصدی میوه عرضه شده در میادین مرکزی با سطح شهر توضیحاتی داد.
  دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در برنامه گفت وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: قیمت میوه در میادین میوه و تره بار از ۱۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان متغیر است.  قیمت سیب درختی از ۱۰ هزار تومان داریم و بسته به کیفیت آن تا ۲۰ هزار تومان هم می رسد. حدود ۶۷ قلم انواع میوه داریم که گرانترین میوه انبه است که  هر کیلو ۳۵ هزار تومان است.

او ادامه داد: طبق قانون مغازه داران می توانند میوه را با قیمت ۳۵ درصد بالاتر از قیمت میادین در مغازه ها بفروشند. در سطح شهر انواع و اقسام قیمت وجود دارد و حتی گلابی تا ۶۰ هزار تومان هم دیده ام.

دارایی نژاد تاکید کرد: علت اصلی اختلاف قیمت  میوه در میادین و سطح شهر همان تخلف فروشندگان است که باید نظارت شود.

او با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار تحت‌نظر شهرداری و مغازه‌های سطح شهر زیرنظر اتاق اصناف فعالیت می‎ کنند، افزود: طبق مصوبه، میادین میوه و تره‌بار باید با ۱۵درصد سود میوه را به مصرف کننده عرضه کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در خصوص عرضه زودتر از موعد نارنگی توضیح داد: برخی از واسطه ها، نارنگی کال را در گرمخانه تحت فشار گاز اتیلن قرار داده و باعث تغییر رنگ آن می شوند تا تازه و رسیده به نظر برسد.

او ادامه داد: نارنگی باید روی درخت و در زمان مناسب برسد تا رنگ و عطر طبیعی داشته باشد. پارسال هم چنین تخلفی صورت گرفت که تذکر داده شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار با گلایه از عملکرد ضعیف تعاونی‌های روستایی گفت: از معدود کشورهایی هستیم که چهار فصل میوه داریم و تنها کشوری هم هستیم که هیچ برنامه‌ای نداریم. تعاونی‌های روستایی تشکیل شدند تا بار کشاورز را از مزرعه بگیرند و دست اول به دست میادین میوه‌وتره‌بار برسانند اما تعاونی‌های روستایی کجا هستند؟

او افزود: در صورت فعالیت منظم تعاونی ها در بخش میوه و تره بار، دلالی در این بازار کاهش می یابد و شاهد اختلاف قیمت میوه در سطح شهر و میادین نخواهیم بود.

در ادامه برنامه جعفری‌نسب، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفت: تا کنون بازرسان صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی گزارشی درباره اختلاف ۴۰ درصدی قیمت میوه در میادین میوه‌وتره‌بار و سطح کشور و نارنگی‌های رنگ‌آوری شده به سازمان تعزیرات ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: تعریفی از مشخصات میوه درجه یک و دو وجود ندارد و باعث می‌شود که قیمت‌ها سلیقه‌ای عرضه شود و این مشکلی است که باید رفع شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار