تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۰۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سایه دلالان در بازار میوه و تره بار تا عدم پاسخگویی مسئوولان شهرداری اهواز
در حالی که بازار میوه و تره بار اهواز توسط افراد سودجو و دلال گردانیده می‌شود و این افراد نقش تعیین کننده‌ای در قیمت‌گذاری دارند اما تلفن همراه رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز خاموش است و حاضر به پاسخگویی نیست.
  بیش از دو سال است که  بازار میوه و تره بار اهواز  توسط افراد سودجو و دلال گردانیده می‌شود و این افراد نقش تعیین کننده‌ای در قیمت‌گذاری محصولات موجود در بازار میوه و تره‌بار داشته و دارند.

اگر چه سالانه در مقطعی از سال گران شدن میوه را به بهانه‌‌  گران شدن کارگران، حمل و نقل، آفت، یخبندان، توزیع نامناسب میوه و... شاهد هستیم اما از آنجایی که امسال  هیچ گونه گزارشی مبنی بر کمبود میوه در استان و یا حتی کشور گزارش نشده است، گرانی افسار گسیخته میوه در این شرایط کرونایی که همه مردم برای تقویت قوای بدنی خود نیاز به مصرف آن دارند به ویژه در اهواز علامت سوال بزرگی را برای همه به وجود آورده است.

نظر کارشناسان

کارشناسان نیز معتقد هستند: یکی از  دلایل گرانی میوه مربوط به معضلات حاکم بر غرفه‌ها در بازار میوه و تره‌بار  و محوطه‌های اطراف آن است به طوری که سبب تغییراتی در کارکرد اصلی غرفه‌ها و تبدیل شدن آن‌ها به پاتوق دلالان  شده است.

آن‌ها می‌افزایند: صاحبان غرفه‌ها اغلب در بازار حضور ندارند  و کار خود را به مباشران خود سپرده‌اند برای همین جلوی هر باب  غرفه دو یا چند دلال وجود دارند که کارشان به قول فعالان این عرصه دواندن بار بوده و  نتیجه دواندن بار در این محل‌ها، چندبرابر شدن قیمت میوه و تره بار برای مصرف کننده است.

قطعاً سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز به عنوان دستگاه متولی، از بحث مربوط به مبالغ سرقفلی غرفه‌داران  گرانی بازار گرفته تا، تاختن و دخل و تصرف دلالان در این بازار باید  پاسخگوی آشفتگی پیش آمده  در بازار باشد.

عدم پاسخگویی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز  

 اما خبرنگار ما پس از هر بار تماس با تلفن همراه خاموش وی مواجه می‌شد، یک مرتبه که به صورت اتفاقی همراه بابک ربیعی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز  روشن بود خبرنگار فارس با ارسال پیامی درخواست مصاحبه می‌کند اما آقای ربیعی به جای پاسخ از مسئول روابط عمومی خود می‌خواهد که با خبرنگار تماس گرفته و سوال کند که خبرنگار می‌خواهد در خصوص چه موضوعی صحبت کند در نهایت هم پس از پیگیری خبرنگار فارس حاضر به پاسخگویی در این خصوص نمی شود.

قیمت‌های سرسام‌آور در بازار 

 در شرایطی که میوه با قیمت‌های سرسام‌آور در بازار به فروش می‌رسد بابک سپهری رئیس اتحادیه صنف بارفروشان نیزمی‌گوید: قیمت میوه به هیچ عنوان  بالا نرفته و  قیمت برخی اجناس به صورت  کشوری افزایش پیدا کرده است.

و در این میان این دلالان و واسطه‌ها  هستند که همچنان سود می‌کنند و مردم هم مجبورند میوه را گران بخرند و نه دستگاه‌های متولی و نه مسئوولان در این خصوص پاسخگو هستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار