تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۳۰۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسجدسلیمان در تولید کشور سهم دارد اما از تیم نفت حمایت نمی‌شود
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در حالی که مسجدسلیمان، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بشکه نفت در تولید کشور سهم دارد، متاسفانه هیچ سهمی در توزیع اعتبارات ورزشی برای حمایت از تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان قائل نشده‌اند.

افشین حیدری در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال جاری که امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) در استانداری برگزار شد، با تبریک مدال‌آوری خوزستانی‌ها در پارالمپیک توکیو، اظهارکرد: ورزش به عنوان یکی از موضوعات مهم جامعه، همیشه در فضای مجازی و حقیقی درباره آن بحث و تبادل نظر بسیاری صورت می‌گیرد. یکی از اتفاقات خوب در ورزش خوزستان طی سه چهار سال گذشته، رتبه اول اداره‌کل ورزش و جوانان در اعتبارات عمرانی کشور است که خوشبختانه هم پروژه‌های جدید خوبی آغاز شدند و هم پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی هم به اتمام رسیدند که این جای امیدواری دارد.

به هر مدیر نفتی که مراجعه می‌کنیم به در بسته برمی‌خوریم

  وی بیان کرد: در کنار زیرساخت‌های ورزش، انتظار به حق مردم خوزستان حضور تیم‌های ورزشی استان در لیگ‌های کشوری است که خوشبختانه سه سهمیه لیگ برتری خوزستان در فوتبال حفظ شده‌اند. البته این تیم‌ها مشکلات زیادی دارند که این جای گلایه دارد. گلایه از این جهت که متاسفانه تعارض در کشور موجب شده است که دغدغه تمام فوتبال‌دوستان، تیم‌ها نفتی خوزستان باشد. متاسفانه برخی تیم‌ها از صنایع کشور و ظرفیت اعتباری و پولی دولت به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند اما در استان زرخیز خوزستان که بیش از ۱۱۶ سال است که سرمایه مردم و نفت خوزستان را در جاهای مختلف هزینه‌ کرده‌اند، امروز به هر مدیر نفتی مخصوصا مجموعه وزارت نفت که مراجعه می‌کنیم به در بسته بر می‌خوریم.

مسجدسلیمان در تولید کشور سهم دارد اما توزیع اعتبارات ورزشی نه!

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در حالی که مسجدسلیمان، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بشکه نفت در تولید کشور سهم دارد، متاسفانه هیچ سهمی در توزیع اعتبارات ورزشی برای حمایت از تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان قائل نشده‌اند. اشکال اول به مجلس شورای اسلامی وارد است که در دوره هفتم مجلس، مصوبه‌ای به عنوان قانون به دولت ابلاغ کرد که بر اساس ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه، هیچ هزینه‌ای از محل اعتبارات دولتی جهت ورزش حرفه‌ای و البته تنها برای لیگ برتر فوتبال نباید پرداخت شود که این قانون نیز سد راهی برای تیم‌های خوب خوزستان شد، ضمن این‌که وزیر وقت ورزش نیز متاسفانه از این مصوبه سوءاستفاده کرد و اعتبارات حوزه نفت را در ورزش به شدت کاهش داد.

جنب و جوش در قبال ورزش را در خیلی از مسئولان خوزستان نمی‌بینیم

وی عنوان کرد:‌ امروز صنعت نفت آبادان بلاتکلیف است. مردم آبادان و فوتبال دوستان خوزستانی پیگیر هستند که چه اتفاقی برای این تیم رقم می‌خورد. باید بگویم که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان تنها متولی حفظ سرمایه‌های استان و معادن استان نیست، بلکه منابع استانی و تیم‌های فوتبالی‌مان سرمایه‌های ما هستند. یک نوجوان و جوان خوزستانی از من به عنوان متولی ورزش و سایر مسئولان و از تیم‌های نفتی استان، انتظار دارد که از تیم‌های‌شان نگهداری شود. اگر ما حرفی نمی‌زنیم برای این است که نمی‌خواهیم درد مردم را بیشتر کنیم، وگرنه آن حرکت و جنب و جوش لازم در قبال ورزش را در خیلی از مسئولان خوزستان نمی‌بینیم. به نظرم بیش از این نیز سکوت جایز نیست و اگر قرار است شرایط به صورتی شود که فردا روزی موضوعات در استان امنیتی شود، نباید اجازه دهیم موضوعی که اجتماعی است و می‌شود آن را حل کرد به سمت موضوع امنیتی پیش برود. اخبار و گزارشاتی از حاشیه تیم‌های نفتی خوزستان داریم که نگران‌کننده هستند. باید فکر اساسی برای این دو تیم نفتی داشته باشیم. فولاد هم داشت به سمتی می‌رفت که شرایط بدی پیدا کند اما با تجربه‌ای که گرشاسبی دارد، فضا آرام شد و این تیم مشکل ندارد.

حیدری خاطر نشان کرد:‌ به هر حال ما پاسخی به هواداران فوتبال در خوزستان نداریم زیرا مسئولان وزارت نفت بی‌خیال بوده و برای آن‌ها احساس تعهدی وجود ندارد و در دو تیم نفتی خوزستان شاهد بلاتکلیفی هستیم. اگر امروز این دو تیم سرپا ایستاده‌اند و در حال فعالیت هستند، ما طی سه چهار سال گذشته به صورت غیرمستقیم خلاف کردیم و به آن‌ها پول داده‌ایم.

اگر استقلال خوزستان منحل هم شود، اجازه خروج آن از استان را نمی‌دهیم

وی در ادامه نیز درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان، گفت: یک نامه جنجالی در فضای مجازی پخش شد که شرکت گروه ملی که استقلال خوزستان را پوشش می‌دهد، اعلام کرده است که برای تیم‌داری دچار محدودیت منابع برای تیم‌داری است. من هم به مدیرعامل باشگاه اعلام کردم که بند قانونی (ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه) که عضو هیات مدیره گروه ملی به آن استناد کرده است، ربطی به لیگ یک ندارد و استقلال خوزستان نیز هیچ محدودیتی برای هزینه‌کرد ندارد. البته ما وظیفه داریم به استقلال خوزستان هم کمک کنیم زیرا شرایط گروه ملی خاص است. باید زودتر تکلیف این قصه مشخص شود. به هر حال بحث به مزایده گذاشتن باشگاه استقلال خوزستان مطرح است و درخواست من از استاندار این است که کمک کند تا استقلال خوزستان تکلیف خود را بداند و مسئولان باشگاه بتوانند تیم خود را ساماندهی کنند. به صراحت می گویم حتی اگر استقلال خوزستان، منحل شود اجازه نمی‌دهیم که از استان خارج شود چون استقلال خوزستان برای مردم خوزستان است و کمک می‌کنیم تا این تیم امسال در لیگ یک حضور پرقدرت داشته باشد.

تامین اجتماعی از استقلال خوزستان بابت قرارداد بازیکنانش پول می‌خواهد!

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد:‌ برخی پارادوکس‌ها و تفاوت‌ها در استان خوزستان، خود را خیلی نشان می‌دهد. آیا تا الان در کشور سابقه داشته است که بابت قرارداد یک بازیکن، تامین اجتماعی هزینه بگیرد؟ حتی یک مورد هم در کشور وجود نداشته است اما تامین اجتماعی خوزستان مبلغ ۵ میلیارد تومان برای باشگاه استقلال خوزستان به اجرا درآورده است که باید بابت قرارداد بازیکنان خود این مبلغ را پرداخت کنید. این اصلا قانون نیست. مگر یک باشگاه چقدر اعتبار دارد که بخواهد مبلغ ۵ میلیارد تومان برای یک سال به تامین اجتماعی بدهد؟

مشکل نفت مسجدسلیمان نسبت به نفت آبادان سخت‌تر است

وی در ادامه نیز بیان کرد:‌ مشکل نفت مسجدسلیمان که شرایط آن را نسبت به نفت آبادان سخت‌تر کرده است، موضوع مجوز فعالیت این باشگاه است. نامه‌ای به استاندار برای اخذ مجوزات لازم به مسئولان مربوطه ابلاغ شده است و می طلبد نمایندگان استان خوزستان نیز در این موضوع جدی‌تر کمک کنند تا به سرانجام برسد. نفت با خروج برخی بازیکنان، شاکله خود را از دست داده است اما امیدواریم منابعی تامین شود تا بتوانند بازیکن جذب کنند و کادرفنی بتواند موفق باشد. خیلی از تیم‌ها اکنون در اردو هستند اما دو تیم نفتی همچنان بلاتکلیف هستند. این را هم بگویم اگر چه محمود فکری با نفت قرارداد امضا کرده است ولی اگر تا هفته آینده پولی به دست او نرسد که بازیکن جذب کند، انصراف می‌دهد و می‌رود. در هر صورت به دنبال این هستیم که توسط وزیر ورزش، وزارت نفت مبلغی را باتوجه به شرایط شهرهای آبادان و مسجدسلیمان به ورزش این دو شهرستان کمک کند.

خیلی از باشگاه‌ها ورشکسته شدند و کار را کنار گذاشتند

حیدری در ادامه با اشاره به تعطیلی باشگاه‌های ورزشی به دلیل شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: آسیبی که پیکره ورزش دید، باعث شد خیلی از باشگاه‌ها ورشکسته شوند و کار را کنار بگذارند. ما نرخ‌نامه‌ای برای باشگاه‌های استان با دوستان صنعت و معدن خوزستان تنظیم کردیم و درخواستم از مدیریت صنعت و معدن خوزستان این است که به ما کمک کنند زیرا باتوجه به کرونا خیلی از باشگاه تعطیل شدند. اماکن دولتی محدود هستند و اگر اماکن بخش خصوصی توسعه پیدا نکنند و ما فرصت را برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد نکنیم، دسترسی به ورزش برای مردم آسان نیست. از مدیریت صنعت و معدن خوزستان می‌خواهم که نرخ‌نامه باشگاه‌های ورزشی را مصوب کند. درخواست داریم، باتوجه به این‌که خوزستان در زمره استان‌های تیپ یک است، همان نرخ‌نامه باشگاه‌های ورزشی تیپ یک برای آن مصوب شود.

وی همچنین عنوان کرد: در خوزستان دارای ۱۹۵ پروژه هستیم که پیش‌بینی ما این است که برای اتمام ۵۰ پروژه از ظرفیت ماده ۲۷ استفاده کرده و آن‌ها را به بخش خصوص واگذار کنیم و مابقی را با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان، تکمیل کنیم. بعد از آن هم هر آن‌چه شروع کنیم، پروژه جدید است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان نیز گفت: راه‌اندازی سیستم VAR باتوجه به بازی‌های آسیایی فولاد، مورد نیاز این باشگاه است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار