تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۸۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چالش‌های "فکری" در مسجدسلیمان
محمود فکری برای دومین فصل حضور پیاپی خود در مسجدسلیمان، با چالش‌های عمده‌ای مواجه است.
 محمود فکری ضمن توافق به مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان، برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال کشور نیز هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

اما این مربی برای راهبری نماینده خوزستان، چالش‌هایی را پیش رو دارد که در صورت رفع نشدن آن، می‌تواند مسجدسلیمانی‌ها را در خلال فصل آینده گرفتاری مشکلات و حواشی بسیاری کند.

در این که تا آغاز فصل آینده لیگ برتر، نسبتاً زمان مناسبی باقی مانده تا فکری برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی تیمش پیاده کند، شکی نیست و در همین بازه زمانی، نفتی‌ها می‌توانند با برگزاری دست کم دو اردو، آمادگی خود را برای حضور در فصل آینده این آوردگاه، به دست آورند، اما این تمام نیازهای نفت برای تقابل به حریفان ۱۵ گانه خود در فصل پیش رو نیست.

مشکلات مالی و اسپانسرینگ باشگاه نفت مسجدسلیمان همچنان پابرجاست و مشخص نیست که این باشگاه از چه منابعی قرار است تا ملزومات مالی خود را تأمین کند.

باشگاه‌های نفت آبادان و مسجدسلیمان، مشکلات مشابهی دارند و بر خلاف تیم‌های صنعتی با وزارتخانه‌ای سر و کار دارند که نه از خود علاقه‌ای برای تیم‌داری نشان می‌دهد و نه حتی هزینه‌ای را برای این قبیل امور و پرداختن به مسئولیت اجتماعی خود، مدنظر دارد، دست کم این معضلات در دولت‌های قبلی نمود بیشتری یافته بود و در هشت سال گذشته، مشکلات بسیاری را به بدنه این تیم‌ها وارد کرد و آنها را دائماً در بحران‌های مالی نگه داشته بود.

سوای از این موضوع، مسجدسلیمان یکی از شهرهایی است که بازیکنان لیگ برتری و ستاره‌های فوتبال ایران، کمتر رغبتی برای حضور در جمع مردان نفتون از خود نشان می‌دهند، مسجدسلیمان علاوه بر تأمین بخش اعظمی از ثروت نفتی کشور، همچنان در تنگنای مشکلات زیرساختی و معیشتی دست و پا می‌زند و همین موضوع به فوتبال این شهر نیز سرایت کرده و آن را در زمره باشگاه‌هایی قرار داده که بر سر نخواستن آنها دعواست، اتفاقی که مشابه آن در آبادان نیز یافت می‌شود!

با این اوضاع مالی و این امکانات کم، گویا فکری باید منتظر بماند تا دست آخر، بازیکنانی را که بدون تیم می‌مانند، برای ترکیب خود انتخاب کند.

بلاتکلیفی‌های موجود مدیریتی در باشگاه نفت مسجدسلیمان، دیگر چالش فکری برای فصل آینده لیگ برتر خواهد بود.

مدیران باشگاه پس از اتمام فصل باید برای فصل جدید مجوز جدیدی را از سوی مدیران نفتی کشور دریافت کنند و امسال با توجه به تغییر کابینه دولت این مساله پروسه طولانی تری را طی می‌کند. تمدید مجوز مدیران باشگاه نفتی پس از مشخص شدن وضعیت وزارت نفت، منوط به تعیین تکلیف شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و همچنین شرکت مناطق نفت خیز جنوب است تا آن‌ها بتوانند برای فصل جدید برنامه ریزی و بودجه بندی کنند.

آیا به او اطمینان خاطر داده شده که قرار است با مدام تیم مدیریتی کار کند و آیا تکلیف مدیریت این باشگاه معین شده که فکری با خیال راحت به تمدید قرارداد خود اهتمام ورزیده است؟

باید منتظر و ماند تا آینده نه چندان دور، پرده از اسرار باشگاه‌ نفت مسجدسلیمان بردارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار