تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۰۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقت آن رسیده به مربیان آبادانی فرصت هدایت نفت را بدهیم
 یک مربی فوتبال با بیان این که وقت آن رسیده که به مربیان با دانش شهر آبادان با فرصت برابر برای نشستن روی نیمکت هدایت نفت فرصت بدهیم، گفت: باور کنید مربیان خوب، با دانش و با کارنامه ای در آبادان وجود دارد که اگر کار به آن ها سپرده و به آن ها اعتماد شود، نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

محمود شجاعی درباره وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان با توجه به تاخیر پیش آمده در بستن تیم برای حضور در فصل بیست و یکم لیگ برتر، اظهارکرد: خوشبختانه با کمی تاخیر آقای کی شمس به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شد و آن طور که متوجه شدم، برنامه کاری او به این صورت است که از مربیان بومی شهر آبادان در راس کادرفنی استفاده کند که امیدوارم این شنیده ها صحت داشته باشد.

وی بیان کرد: شخصا این عقیده را دارم که در فوتبال مرزها برداشته شده است و مربی و بازیکن غیربومی دیگر معنا ندارد اما یک علامت سوال بزرگ در خصوص این موضوع در فوتبال آبادان وجود دارد که با نقل قولی از آقای مایلی کهن آن را بیان می کنم؛ یک روز آقای مایلی کهن موضوع جالبی را مطرح کرد. او گفت اگر قرار است یک بازیکن خارجی را وارد فوتبال ایران کنیم که از نظر کیفیت فنی پایین تر و حتی هم سطح با جوانان خودمان باشد، به جوانان خودمان خیانت کردیم. اما اگر از جوانان خودمان بالاتر باشد بسیار خوب است زیرا جوانان ما در کنار این بازیکنان خارجی ارتقا پیدا می کنند و کیفیت فوتبال مان بهتر می شود. این را عنوان کردم که بگویم در شهر آبادان نیز مربیان خوب، توانمند و باسوادی داریم که با صحبت آقای مایلی کهن مصداق دارند.

این مربی آبادانی بیان کرد: در ۲۰ سال گذشته که نفت آبادان در لیگ برتر و آزادگان حضور داشته است، مربیان متعدد خارجی و داخلی روی نیمکت این تیم دوست داشتنی نشسته اند و سکان هدایت آن را به دست گرفته اند. می خواهم بدانم کدام مربیان خارجی و داخلی توانسته‌اند عنوان قهرمانی لیگ برتر، حذفی یا سهمیه آسیایی کسب کند، آن هم با هزینه های گزافی که برای آن ها شده بود؟ اگر قرار است هر سال از خارج از کشور و شهر آبادان، برای نفت مربی بیاوریم و بعد رتبه قابل توجهی هم کسب نشود، مطمئنم که مربیان آبادانی می توانند کار را پیش ببرند. به نظرم وقت آن رسیده که به مربیان با دانش شهر آبادان فرصت بدهیم، البته با فرصت برابر.

وی با اشاره به زمان سرمربیگری فراز کمالوند در نفت آبادان، گفت: آن زمان به فاصله این که زمین‌های چمن موجود در آبادان برای تمرین آماده شود که این مهم نیز با تلاش های خود کمالوند بود، دو اردوی پیش فصل برای نفت در کردان کرج برگزار شد و بعد از آن هم تیم راهی یک اردوی دو هفته ای برون مرزی در ترکیه شد. بعد از بازگشت نیز مجدد نفت برای دو هفته در بروجرد اردونشین شد و تقریبا ۵۲ روز زندگی اردویی داشت و در نهایت با تمام این شرایط و بازیکنان خارجی که جذب شده بود، تیم در آن فصل نهم شد. من می گویم اگر مربی آبادانی را هم در راس کار قرار دادیم، پس همان امکانات و شرایطی که برای سایر مربیان مهیا می کردیم، برای مربی بومی شهر نیز فراهم شود. باور کنید مربیان خوب، با دانش و با کارنامه ای در آبادان وجود دارد که اگر کار به آن ها سپرده و به آن ها اعتماد شود، نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

شجاعی در پایان خاطر نشان کرد: ما می توانیم به نفت آبادان در فصل بیست و یکم امیدوار باشیم زیرا تیم های دیگری هم در لیگ وجود دارند که از نفت آبادان عقب تر هستند و مشکلات فراتری دارند. اگر در آبادان همدلی لازم شکل بگیرد، موفقیت های خوبی رقم خواهد خورد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار