تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۳۰۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزهای پرالتهاب استقلال خوزستان
  تیم فوتبال استقلال خوزستان برای حضور در لیگ یک کشور همچنان در بلاتکلیفی است و تاکنون وعده‌ها برای سرپا نگه داشتن این تیم محقق نشده است.

نیمه‌های مردادماه سال جاری خبرهایی مبنی بر فروش سهمیه استقلال خوزستان منتشر شد. خبرهایی که حاکی از فروپاشی تیم قهرمان سابق لیگ برتر کشور بود. این اتفاق بعد از گذشت حدود ۲۵ روز، در حالی به رقم خوردن نزدیک می‌شود که بیش از ۹۰ درصد سهام باشگاه استقلال خوزستان متعلق به گروه ملی است و از آن جا که شرکت گروه ملی نیز متعلق به بانک ملی بوده، گویا مسئولان تهران‌نشین دیگر قصد تیم‌داری در لیگ یک را ندارند.

  البته آغاز بی‌تمایلی بانک ملی به عدم تیم‌داری در لیگ برتر و لیگ یک را می‌توان مربوط به همان فصل که استقلال خوزستان به عنوان قهرمانی رسید، دانست. پس از آن قهرمانی به یک باره در حالی که تیم آسیایی بود، بودجه باشگاه کاهش پیدا کرد و برخی بازیکنان اصلی و حتی سرمربی از تیم جدا شدند و دو فصل بعد هم تیم به لیگ یک سقوط کرد. حتی تیم در آن مقطع نیز برای حضور در لیگ یک با اما و اگر بسته شد و تمایلی بر بستن تیمی مدعی برای بازگشت به لیگ برتر نبود.

اکنون که دو فصل از حضور استقلال خوزستان در لیگ یک می‌گذرد و هواداران امیدوار بودند که با بهبود شرایط، این تیم در فصل جدید لیگ یک تیم‌داری قوی داشته باشد تا آبی‌پوشان خوزستانی بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران برگردند، خبرهای خوشی به گوش نمی‌رسد؛ یوسفی مدیرعامل گروه ملی مجددا اعلام کرده است که سهامداران گروه ملی در مجمع مصوب کردند که سهام باشگاه استقلال خوزستان به فروش برسد. ضمن اینکه لیگ یک، یک ماه دیگر آغاز می‌شود و در حالی که سایر تیم‌ها یارگیری را حتی به پایان رسانده‌اند و خود را برای حضور در مسابقات آماده می‌کنند، استقلال خوزستان حتی تکلیف خود را برای تیم‌داری نمی‌داند، چه برسد به انتخاب سرمربی و جذب بازیکن.

اما نکته قابل تامل این است که بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال فروش سهمیه استقلال خوزستان، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و رییس هیات فوتبال استان، عنوان کردند که با فروش و واگذاری این سهمیه مخالف هستند و استقلال خوزستان به تیم‌داری ادامه می‌دهد. اما گویا صحبت‌ها در این بخش در حد وعده بوده و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و حتی مجددا بحث واگذاری و عدم تیم‌داری مطرح شده است تا استقلال خوزستان گام دیگری به سرنوشت تلخ استقلال اهواز نزدیک‌تر شود.

اگر همان‌هایی که زمان قهرمانی استقلال خوزستان با کت و شلوارهای شیک با جام قهرمانی عکس گرفتند، اکنون آن روز را به خاطر بیاورند و پای کار بیایند، مطمئنا تمام آرزوی هواداران این تیم و علاقه‌مندان به فوتبال خوزستان نابود نخواهد شد. ضمن اینکه گروه ملی و کارخانه‌هایی که این همه معضلات اجتماعی و زیست محیطی در یک شهر ایجاد می‌کنند، نباید مسئولیت اجتماعی‌شان که ورزش نیز جزیی از آن است را به فراموشی بسپارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار