تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۳۰۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقایسه انواع چیلر
چیلر از جمله دستگاه های تهویه هوا محسوب می شود که تنظیم کننده میزان دمای محیط

هستند. چیلر سیستمی است که با استفاده از جذب گرما، به خنک شدن هوای محیط کمک می کند. چیلر یک خنک کننده قوی محسوب می شود که در بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع مانند فن کویل و هواساز، کاربرد دارد.

انواع چیلر

چیلر به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • چیلر جذبی
  • چیلر تراکمی

هر کدام از چیلرهای جذبی و تراکمی نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

چیلر

چیلر جذبی

چیلر جذبی از انرژی های حرارتی استفاده می کند. چیلر جذبی با استفاده از تبخیر آب و جذب گرمایش آن، هوا را خنک می کند. چیلر جذبی با کمک کندانسور، حالت مبرد از گاز به مایع تبدیل شده و در نهایت این مایع یا آب، با گردش در چیلر گرما را جذب کرده و سرما به بیرون فرستاده می شود.

تقسیم بندی چیلر جذبی

چیلرهای جذبی براساس ساختار معمولا به سه دسته تقسیم می شود:

  • چیلر جذبی آب گرم: چیلر جذبی آب گرم با استفاده از آب گرم و دیگ به تغییر دمای محیط کمک می کند.
  • چیلر جذبی بخار: چیلر جذبی بخار با استفاده از بخار باعث تغییر دما می شوند.
  • چیلر جذبی شعله مستقیم: چیلر جذبی شعله مستقیم دارای مشعل می باشد و از متداول ترین چیلرهای جذبی محسوب می شود.

چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی به چیلر برقی معروف هستند. در چیلر تراکمی وظیفه اصلی بر عهده کمپرسور است؛ به طوری که چرخه کلی را به حرکت در آورده و فضا را خنک می کند. چیلر تراکمی برای خانه ها، ماشین آلات و ... استفاده می شود. چیلر تراکمی از جمله پرکاربرد ترین خنک کننده ها می باشد.

تقسیم بندی چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی به دو دسته تقسیم می شود:

  • چیلر تراکمی هوا خنک: چیلر تراکمی هوا خنک به وسیله پمپ آب سرد و لوله کشی به مدار ساختمان متصل می شود. چیلر تراکمی هوا خنک باعث ایجاد برودت و از بین بردن گرمای هوا می شود.
  • چیلر تراکمی آب خنک: در چیلر تراکمی آب خنک، گاز مبرد به شکل بخار یا مایع وارد کمپرسور شده و با فشار، دمای مبرد بالا می رود که در نتیجه آن تغییر دما به وجود می آید.

چیلر چیست؟

کاربرد چیلر

کاربرد چیلر معمولا در صنعت و تهویه مطبوع آشکارتر از سایر بخش ها می باشد. کاربرد چیلر در صنعت شامل ماشین آلات کارخانه ای و سوله ها یا کارگاه های بزرگ، می شود. در واقع از چیلر صنعتی برای این مکان های صنعتی استفاده می شود. در صورتی که چیلر تهویه مطبوع بیشتر برای خانه ها کاربرد دارد. معمولا کاربرد چیلر برای تهویه مطبوع به استفاده از چیلر در ساختمان های اداری یا مسکونی، ختم می شود. البته برای تعیین دقیق تر آن با توجه به فضایی که می خواهید چیلر را در آن قرار دهید، باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید و می توانید از مشاوران یا نمایندگی های فروش معتبر در این زمینه کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شرکت تهویه نوین به صورت حضوری یا تلفنی مراجعه نمایید.

مزایای چیلر

از مزایای چیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای کمی اشغال می کنند.
  • باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند.
  • تهویه هوای مطبوع را در هر شرایطی به بهترین نحو انجام می دهند.
  • نیاز کمی به تعمیرات و نگهداری دارند و معمولا تعمیرات چیلر ها آسان است.

چرا تهویه نوین؟

چرا تهویه نوین یک انتخاب مناسب است؟ شرکت تهویه نوین سال ها با کمک کادری حرفه ای در زمینه تهویه مطبوع و چیلر به فعالیت می پردازد. از جمله نیرو های متخصص شرکت تهویه نوین، می توان به مهندس های مجرب که در طراحی و ساخت این محصولات دست دارند، اشاره کرد. به علاوه شرکت تهویه نوین می تواند پکیج کاملی را از تهویه مطبوع که شامل انواع چیلرها، فن کویل، هواساز، خنک کننده و... می باشد با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل با مراجعه به تهویه نوین می توانید بهترین ها را انتخاب کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

تهویه نوین

:
:
:
آخرین اخبار