تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۹۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرط موفقیت ویسی در فولاد از نگاه ابراهیم قاسمپور
  یک پیشکسوت فوتبال گفت: حضور ویسی در فولاد به شرطی می تواند موفقیت آمیز باشد که مهره های مورد نظر او جذب شوند و امکانات لازم از جمله اردوی تدارکاتی مناسب برای تیم مهیا شود.

ابراهیم قاسم پور درباره انتخاب ویسی به جای نکونام در فولاد، اظهارکرد: فولاد باشگاهی با نظم و انضباط خاص خودش است که خوب هم هزینه می کند و برای جذب بازیکن نیز دست سرمربی باز است. اگرچه من معتقدم اگر در دو فصلی که نکونام در فولاد بود، یکسری بازیکنان سرنوشت ساز جذب می شدند، نتایج بازهم بهتر می شد اما باید قبول کنیم علی رغم این که فولاد نیز خوب هزینه می کند ولی اگر روی بازیکنی دست بگذارد و استقلال یا پرسپولیس هم همان نفر را بخواهند، این بازیکن هیچ وقت به فولاد نمی آید. برای همین تیم های خوزستانی اگر خوب هزینه کنند هم مثل تیم های صاحب نام نمی توانند بازیکن جذب کنند.

وی بیان کرد: نکونام در دو فصل حضورش در فولاد با بضاعتی که داشت، نتایج خوبی کسب کرد و نمی دانم سر چه مسائلی ادامه همکاری صورت نگرفت اما از آن جا که چنین جا به جایی ها در فوتبال عرف است، برای تیم فولاد هم طبیعی بود. ویسی نیز چندین سال است که در فوتبال به صورت مداوم کار می کند و خوزستانی بوده و با شرایط فوتبال خوزستان آشنا است و به نظرم بعد از نکونام، انتخاب بدی نیست.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان تاکید کرد: حتما مسئولان فولاد یکسری فاکتورها را برای انتخاب ویسی در نظر گرفتند. به هر حال برای موفقیت یک تیم، یکسری فاکتورها نیاز است که اگر بیشتر آن ها را در اختیار داشته باشی، می توانی با مربی جدید نیز موفق باشی. پس نه تنها برای ویسی، بلکه برای هر مربی که قرار است کار کند، اگر فاکتورهای لازم فراهم شود، موفقیت نیز حاصل خواهد شد. به طور مثال نکونام مربی با دانشی است اما در زمان فعالیتش در فولاد، این تیم یکسری فاکتورها را برای قهرمانی یا بودن صد درصد جزو مدعیان اصلی قهرمانی نداشت اما با همان بضاعت خوب نتیجه گرفت. به هر حال توانایی و دانش مربی، بازیکنانی که جذب می شوند، بازی خوانی مربی و نوع هزینه ای که می شود از جمله فاکتورها برای رسیدن به موفقیت است.

وی عنوان کرد: اکنون هم حضور ویسی در فولاد به شرطی می تواند موفقیت آمیز باشد که مهره های مورد نظر او جذب شوند و امکانات لازم از جمله اردوی تدارکاتی مناسب برای تیم مهیا شود.

قاسم پور درباره استفاده فولاد از مهره های آکادمی خود نیز گفت: فولاد امسال بازی های آسیایی را در پیش دارد و به نظرم در چنین شرایطی نمی توان از مهره های آکادمی استفاده کرد زیرا بازیکن باید تجربه حضور در چنین تورنمنت هایی را داشته باشد. پس فولاد یا هر تیمی برای حضور در آسیا نیاز به بازیکنان با تجربه و میدان دیده دارد زیرا فشار این بازی ها بیشتر از بازی های داخلی است. فولاد اگر واقعا به دنبال نتیجه است، نمی تواند در این برهه از مهره های آکادمی خود استفاده کند اما اگر به دنبال بازی دادن به جوانان خود است تا تجربه کسب کنند، می تواند از این نفرات استفاده کند. ضمن این که نباید یادمان برود که فولاد با توجه به هزینه ای که می کند و امکاناتی که دارد، از آن انتظار می رود که آکادمی اش به مراتب بهتر از این عمل کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار