تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۲۹۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرشاسبی انرژی‌اش را برای حفظ نکونام بگذارد / منتظر مرگ تیم‌های نفتی باشیم
 پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که اگر خود نکونام در فولاد بماند بهتر است و می تواند در سال سوم حضورش نیز به موفقیت برسد، گفت: به نظر من گرشاسبی نیز باید انرژی اش را برای حفظ نکونام بگذارد.

عبدالمجید باقری نیا با بیان این که قطعا ماندن نکونام در فولاد کمک دهنده است، اظهارکرد: اگر او بماند با توجه به این که دو فصل قبل هم سرمربی تیم بوده است، تیم و بازیکنان را به خوبی می شناسد و  حتی در شرایطی که پنجره بسته است، می تواند بیشتر بازیکنان فعلی را که با ترکیب هماهنگ شده اند، حفظ کند و این کمک بزرگی است.

گرشاسبی باید انرژی‌اش را برای حفظ نکونام بگذارد

وی ادامه داد: به نظر من گرشاسبی باید انرژی اش را برای حفظ نکونام بگذارد و اگر نکونام ماند یا اگر هم مربی دیگری آمد باید جرات استفاده از جوانان را داشته باشد. همه خوزستانی ها می دانند که باتوجه به پنجره بسته، فولاد نمی تواند بازیکن جذب کند اما وقتی ببینیم که نکونام از بازیکن جوان استفاده می کند، خوب می دانیم که این جوان برای تبدیل شدن به بازیکن پخته و خوب، نیازمند زمان بوده و طبیعی است که ما هم احساس نیاز می کنیم و به آقای نکونام کمک می دهیم و از او حمایت کنیم. به نظرم خود نکونام بماند بهتر است و می تواند در سال سوم حضورش نیز به موفقیت برسد.

فولاد می‌تواند قهرمانی در لیگ را جشن بگیرد

این پیشکسوت تاکید کرد: تا تکلیف نکونام مشخص شد، مطمئنا گرشاسبی و نکونام نیروی شان را برای حفظ تیم می گذارند و این که فروزان رفته و احتمالا احمدزاده هم می رود، خیلی مهم نیست زیرا همان طور که دیدید در بازی های پایانی دروازه بان جوان فولاد یعنی احسان مرادیان درون دروازه بود و خیلی هم عالی بود. پس رفتن برخی بازیکنان جای ترس ندارد. اگر هم پنجره اکنون باز نشود، نیم فصل باز خواهد شد و تنها اکنون باید با آمادگی خوب وارد لیگ شوند که مطمئنا هم نتیجه می گیرند و بعد نیز با تقویت تیم، می توانند با اقتدار بیشتر لیگ را ادامه و تمام کنند. اکنون در پی کسب دو سهمیه آسیایی، انگیزه خوبی در نکونام ایجاد شده است و اگر حمایت باشگاه تداوم داشته باشد، حتی می توانند قهرمانی در لیگ برتر را نیز جشن بگیرند.

استعفاها مشکلی حل نمی‌کند

وی در ادامه نیز با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت تیم های نفتی خوزستان که در بلاتکلیفی به سر می برند، گفت: سال گذشته همین موقع نیز از آقای عیسی زاده مدیرعامل باشگاه نفت آبادان که استعفا داده بود، انتقاد کردم زیرا معتقد بودم که او باید می ماند، تیم را می بست و اگر قصد همکاری نداشت، بعد استعفا می داد. اکنون هم که مجددا هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استعفا داده اند، چنین نظری دارم زیرا این استعفاها مشکلی حل نمی کند. در حال حاضر دولت در حال تغییرات است و وزیر نفت هم مشخص نیست که این دوستان استعفا داده اند، پس باید علی رغم فشارها به کار خود ادامه می دادند و تیم را می بستند.

مدیرعامل نفت آبادان باید مقابل فشارها ایستادگی می‌کرد

باقری نیا بیان کرد: بارها از دو تیم نفتی خوزستان حمایت کرده ایم اما این که مدیری در این شرایط، اولین و آخرین راهش استعفا باشد، درست نیست. اکنون تمام تیم ها مشکل دارند؛ آیا باشگاهی در ایران به اندازه باشگاه های استقلال و پرسپولیس مشکل دارد؟ بهترین بازیکنان شان در حال جدایی هستند و پول هم که ندارند و بدهی های بسیاری دارند. وقتی باشگاهی مبالغ بسیاری به سرمربیان سابق خارجی خود بدهکار است، پس یعنی باید باشگاه خود را تعطیل کنند؟ آن ها می ایستند و با مشکلات و فشارها مقابله می کنند و مدیرعامل باشگاه نفت آبادان هم باید این کار را انجام می داد.

منتقدان تیم های نفتی کجا هستند؟

وی با بیان این که مدیران باید از دل فوتبال باشند و در شرایط سخت مقابل مشکلات بایستند، افزود: در حال حاضر تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان مثل آب راکد بوده که در حال گندیده شدن هستند ولی متاسفانه هیچ حرکتی نمی بینیم و پیشکسوتان و دوستان آبادانی و مسجدسلیمانی هم که فقط در جریان کار بلدند انتقاد کنند و حالا در چنین شرایطی کجا هستند؟ چرا نمی آیند و راهکار نمی دهند؟ چرا در نیم فصل دوم وقتی نفت آبادان پول نداشت، یکی از همان دوستانی که آن قدر انتقاد می کرد، نیامد بگوید با فلان راهکار می توانید درآمدزایی و بازیکن جذب کنید و ما هم به باشگاه کمک می کنیم.

باید منتظر مرگ تیم‌های نفتی باشیم

این پیشکسوت با بیان این که اکنون فقط باید منتظر مرگ تیم های نفتی خوزستان باشیم، البته شاید هم از دست رفته باشند و فقط مرگ آن ها را اعلام نمی کنند، ادامه داد: من از آقای نظری مدیرعامل باشگاه نفت که دوست من است و قبلا هم افتخار همکاری با او را داشته ام، یک سوال دارم؛ می خواهم بدانم از پایان لیگ بیستم تا امروز چه کاری برای آینده نفت شده است؟ مردم را در جریان بگذارند تا ما نیز راهکار ارائه دهیم و کمک کنیم.

مسائل اجتماعی برای مدیر ما اهمیتی ندارد

وی عنوان کرد: باشگاه های فولاد و نفتی که سال ها است فعالیت می کنند، مسئولان شان می آیند و می روند و تنها این باشگاه ها هستند که می مانند. اما امیدوارم دوستان به صورتی کار کنند که دو سه سال دیگر به نیکی از آن ها یاد شود. تیم های نفتی، امید جوانان و تنها دلخوشی جوانان هستند و مسئولان اگر بخواهند با خودخواهی با این تیم ها برخورد کنند، این شهرها آسیب می بینند و دلخوشی شان از بین می رود، آن هم در شرایطی که این مردم این همه غصه دارند و درگیر مشکلات ریز و درشت هستند. وقتی این تیم ها می برند تا دو سه روز آسیب های اجتماعی در این شهرها کاهش پیدا می کند و این موضوع مهمی است ولی کسی به این موضوع مهم توجه نمی کند چون مسائل اجتماعی برای مدیر ما اهمیتی ندارد.

باید به قرارداد ترکمنچای برگردیم

باقری نیا همچنین با اشاره به بد بسته شدن قراردادها در تیم های نفتی و عقد قرارداد یک ساله با بازیکن و آوردن بند در قرارداد مربی از سوی خود او برای نحوه جدایی، گفت: قراردادها را با بازیکن و مربی به صورتی می بندد که جای سوال است و باید برگردیم به قرارداد ترکمنچای و ببینیم آن ها قراردادهای بدی بودند یا قراردادهایی که در تیم های فوتبال خوزستان بسته می شود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار