تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چه کسانی در فدراسیون فوتبال پنجره فولاد را بستند؟
 مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد عنوان کرده همان آقایانی که در فدراسیون هنوز حضور دارند باید پاسخگوی چرایی بسته شدن پنجره فولاد باشند.

باشگاه فولاد خوزستان در لیگ نوزدهم پس از جریانات مربوط به پیوستن محمد بلبلی از تیم سپیدرود به این تیم، هم جریمه نقدی شد و هم از دو دوره زمانی کامل و متوالی نقل و انتقالات محروم شد؛ داستان محمد بلبلی نیز از آن‌جا شروع شد که در ابتدای فصل نوزدهم خبر جدایی این بازیکن از تیم پیشین خود یعنی سپیدرود رشت و عقد قرارداد سه ساله با فولاد خوزستان منتشر شد. البته چند روز بعد نیز خبر پیوستن بلبلی به استقلال منتشر شد؛ خبری که واکنش رضایی مدیرعامل وقت باشگاه فولاد را در برداشت و مدعی شدند که با این بازیکن قرارداد داخلی امضا کرده اند و مدت قرارداد او برای سه سال است و باید به آن پایبند باشد و اصول حرفه‌ای را رعایت کند.

به گزارش ایسنا، هر چه بود، در نهایت دود آن به چشم باشگاه فولاد رفت که از دو دوره زمانی کامل و متوالی نقل و انتقالات محروم شد، آن هم وقتی که توانست سهمیه آسیایی بگیرد اما خبری از جذب بازیکن و تقویت تیم برای جدال برابر با رقبای پرمهره آسیایی نبود.

اما جدیدا نیز سعید آذری مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد علاوه بر ابراز امیدواری مجددش نسبت به این که مدیران فولاد از این پس برای عقد قراردادها حداقل یک بار آیین نامه نقل ‌و انتقالاتی را بخوانند تا مشکل‌ساز نشود، عنوان کرده است که آقایانی که پنجره فولاد را پیش از لیگ قهرمانان بستند و فکر می‌کنم هنوز در فدراسیون حضور دارند باید در این مورد پاسخگو باشند. سوال این است یعنی در جریان بسته شدن پنجره فولاد، تعمدی صورت گرفته شد و آیا می شده جریمه کمتر و مهربانانه تری در نظر بگیرند اما به دلیل لج و لجبازی و مسائل دیگر، سنگین ترین جریمه در نظر گرفته شده است؟

همچنین هرچند اکنون فولاد امیدوار است طی همین روزها رای CAS به سود آن ها اعلام شود و وارد بازار نقل و انتقالاتی شوند اما گفته می شود که با رایزنی مسئولان وقت و فعلی باشگاه فولاد با فدراسیون نیز امکان دارد که خود فدراسیون با تغییراتی در رای خود، پنجره فولاد را باز کند که بازهم سوال این است، اگر امکان این کار وجود داشت، چرا تا کنون فدراسیون اقدامی انجام نداده بود و کمک نکرد فولاد با تقویت خود، نماینده بهتری برای ایران در آسیا باشد و از آبروی فوتبال ایران دفاع کند؟

این ها سوالاتی است که شاید وقت آن رسیده که هم باشگاه فولاد، هم فدراسیون و نیز همان آقایان که همچنان در فدراسیون مشغول به فعالیت هستند، درباره آن شفاف سازی کنند و مشخص شود آن آقایان چه کسانی بودند و با چه هدفی این کار را انجام داده‌اند.

اما نکته مهم این است که محمد بلبلی با تصمیم اشتباه خود و شاید هم بلندپروازی‌اش، کاری کرد که فولاد ضربه سنگینی را متحمل شود و ای کاش جریمه برای چنین بازیکنانی که می خواهند ره صد ساله را یک شبه بروند، سنگین تر و برخوردها قاطعانه تر می بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار