تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۹۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک لیوان آب هویج ۲۲ هزار تومان آب می‌خورد
رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ اصفهان گفت: در حال حاضر به دلیل گرانی هویج قیمت یک لیوان آب هویج بدون احتساب سود برای مغازه دار بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است.
  محمود رنجبر رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ اصفهان در خصوص تاثیر افزایش قیمت هویج و قطعی‌های پی در پی برق در این رسته صنفی، گفت: از یک سو شیوع کرونا، آثار منفی بر فعالیت این صنف داشته و به غیر از آن قطعی مکرر برق تمام آبمیوه فروشی‌های شهر را فلج کرده است.

وی با بیان اینکه تمام سیستم کاری آبمیوه و بستنی فروشان با برق است، گفت: در هر بار قطعی برق تمام دستگاه‌های ما از کار می‌افتد و یا بستنی‌هایی که به عمل آورده بودیم، در این شرایط شل و بعضا از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های بستنی قیفی همواره با برق کار می‌کنند، تاکید کرد: در هفته گذشته تاکنون در برخی روز‌ها بعضا دو یا سه برق قطعی برق یک ساعته و دو ساعته داشتیم که در هربار خاموشی، دستگاه‌های تولید و عرضه بستنی و آبمیوه دیگر قابل استفاده نیست، از سوی دیگر دستگاه موتوربرق پاسخگوی این دستگاه‌ها نیست.

وی با گلایه از تداوم قطعی‌های برق در صنف، گفت: اگر این شرایط ادامه یابد این صنف ناچار به تعطیلی می‌شود؛ سال گذشته بعد از شیوع کرونا واحد‌های صنفی فروش آبمیوه ناچار به تعطیلی شدنداما بعد از رایزنی و مکاتبات بسیار این صنف در رسته اول شغلی در محدودیت‌های کرونا قرار گرفت و به دلیل عرضه خدمات به صورت بیرون بر، دیگر تعطیل نشد.

رنجبر همچنین در خصوص نوسانات قیمت مواد اولیه تولید بستنی همچون شیر، گفت: امسال در چندین نوبت شیر، خامه، شکر و ... گران شده که موجب بالارفتن قیمت بستنی  شده است، از سوی دیگر در چند هفته گذشته نیز گرانی هویج معضل جدید آب میوه فروشان شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط معمول نرخ مصوب یک لیوان آب هویج حدود هشت هزار تومان بود که امروز قیمت آب هویج روزانه و آزاد تعیین می‌شود، گفت: به عنوان مثال در چند روز گذشته اهالی این صنف هر کیلو هویج را بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان خریداری کرده بودند که با این قیمت ها، نرخ یک لیوان آب هویج بسیار بالا رفت.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ اصفهان توضیح داد: هر لیوان آب هویج نیازمند آبگیری یک کیلو هویج است که در این شرایط مشتری ناچار به خرید آب هویج با قیمت بالا است و در حال حاضر قیمت یک لیوان آب هویج بدون احتساب سود برای مغازه دار بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا، آب هویج در بین مردم طرفداران زیادی دارد اما افزایش قیمت هویج موجب گرانی این آبمیوه پرطرفدار در بین مردم شده است و هر روز هم قیمت هویج در بازار رو به افزایش است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار