تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۲۹۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فروش سهمیه استقلال خوزستان جدی شد / تقاضای هیات فوتبال برای ورود استاندار
  رئیس هیات فوتبال استان خوزستان با ارسال نامه ای به استاندار و مجمع نمایندگان استان، خواستار رسیدگی به وضعیت باشگاه استقلال خوزستان شد.

چند روزی است که گفته می شود مسئولان گروه ملی صنعتی فولاد ایران قصد فروش سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان را دارند تا این سهمیه نیز مثل برخی سهمیه های ارزشمند ورزشی استان خوزستان واگذار شود. در این راستا نیز عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان با ارسال نامه ای به استاندار خوزستان و مجمع نمایندگان استان، خواستار پیگیری وضعیت باشگاه استقلال خوزستان شده است.

به نظر می رسد فروش این سهمیه جدی شده است و اگر مسئولان استان در همین روزها برای حل مشکل ورود نکنند، سهمیه تیم قهرمان سابق لیگ برتر برای همیشه از خوزستان خارج خواهد شد. اتفاقی که مطمئنا منجر به نابودی بخشی از فوتبال خوزستان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در متن نامه طالقانی آمده است:

"احتراما با توجه به نامه شماره ۲۴۴۳۲۳ مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۷ گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خصوص فروش سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان به استحضار می رساند گروه ملی با استدلال این که پرداخت هرگونه هزینه، مورد ایراد نهادهای نظارتی است به ناچار تصمیم به فروش سهام این باشگاه کرده است، لازم است اولاً به گروه ملی صنعتی فولاد یادآوری گردد آیا این موضوع فقط مختص استقلال خوزستان است؟ چگونه است که باشگاه های بزرگی چون پرسپولیس و استقلال تهران یا باشگاه های استان اصفهان و کرمان از بودجه دولتی استفاده می کنند و حتی باشگاه هایی همانند نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان و حتی فولاد خوزستان در لیگ برتر و حرفه ای ایران حضور دارند یا نفت امیدیه و ملی حفاری که در رده های مختلف کشور تیم دارند، از بودجه دولتی استفاده می کنند، آیا برای آن ها ممنوعیت وجود ندارد و فقط برای باشگاه استقلال خوزستان استفاده از بودجه دولتی ممنوع شده است؟!

طبق مقررات مالی کشور و به استناد ماده ۵۳ قانون الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت، دستگاه های اجرائی مجازند یک درصد (۱٪) از اعتبارات خود را به توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی و زیر ساخت های آن با رعایت ضوابط اختصاص دهند و حتی در ماده ۵ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ این هزینه کرد تایید شده است. لازم به توضیح است استقلال خوزستان در لیگ یک فوتبال غیر حرفه ای کشور فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ رتبه ششم را کسب کرده است و اگر توجه بهتری می شد، قطعاً پتانسیل قهرمانی و صعود به لیگ برتر را می توانست کسب کند. استقلال خوزستان از باشگاه های ریشه دار استان بوده که هواداران زیادی در استان خوزستان دارد و عناوین زیادی را در لیگ برتر کشور کسب کرده است و این فروش باعث سرخوردگی و دلسردی ورزشکاران و بالاخص فوتبال دوستان در استان خوزستان می گردد. دلگرمی جوانان خوزستان همین باشگاه های ورزشی است که اوقات فراغت جوانان را ‌پر کرده است و به نوعی آن ها را از انحرافات سیاسی  اجتماعی و فرهنگی مصون داشته است.

آیا سزاوار است کارخانه هایی که این همه معضلات اجتماعی و زیست محیطی در این شهر ایجاد می کنند، قدمی در جهت مشارکت توسعه پایدار شامل بهداشت، ورزش و رفاه اجتماعی گام بر ندارند؟ باشگاه های این استان یکی پس از دیگری به دلیل عدم تمکن مالی در حال خارج شدن از استان می باشند. از تیم فوتسال اهورای بهبهان تا استقلال ملاثانی که سهامدار آن ادعای خروج از استان برای این باشگاه ها دارند. عشق اهالی محترم شهرستان باوی، استقلال ملاثانی است و این باشگاه با همت هیات فوتبال آن شهرستان توانسته است با همبستگی و اتحاد باعث گرایش جوانان به تیم های رده پایه این باشگاه شود و هم اکنون در تمام رده های پایه این استان تیم دارند. باید فکری به حال این باشگاه ها شود. هرچند هیات فوتبال استان مخالف خروج این باشگاه ها از استان خوزستان می باشد ولیکن یک دست صدا ندارد و باید مسئولان رده بالای استان حمایت و پشتیبانی بیشتری نمایند تا بتوان با همدلی دل مشتاقان و هزاران هوادار این باشگاه ها را خوشحال کرد. در غیر این صورت دچار دلسردی و ناامیدی مردم خوزستان خواهد شد و سوء استفاده دشمنان اسلام و انقلاب را در پی خواهد داشت."

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار