تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۲۹۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دور باطل هرساله باشگاه نفت آبادان
شروع و پایان هر فصل در باشگاه صنعت نفت آبادان باتوجه به یک قانون دردسرساز، تفاوتی با فصل‌های قبلی یا بعدی‌اش ندارد و هر ساله اندر خم یک کوچه هستند.

چند سالی است که مجلس، دستگاه‌های دولتی را از تیم‌داری در بخش حرفه‌ای فوتبال منع کرده است و وزیر نفت نیز بدون این‌که حرفه‌ای بودن لیگ برتر تایید شود یا خود را متعهد به انجام دیگر تبصره و ماده‌های موجود برای کمک به تیم‌های نفتی در ورزش حرفه‌ای بداند، خود را ملزم به اجرای قانونی دانست که به نظر می‌رسد دچار خلاء‌های فراوان بود.

قانونی که هر ساله بذر ناامیدی را بر پیکر ضعیف شده تیم‌های نفتی خوزستان به ویژه صنعت نفت آبادان می‌پاشد تا جایی که آن قدر شرایط مالی این روزهای باشگاه آبادانی وخیم است که به تازگی عضو هیات مدیره این باشگاه عنوان کرده با وجود بدهی‌هایی که روی دست باشگاه باقی مانده، فقط 480 هزار تومان در حساب این باشگاه نفتی وجود دارد. موضوعی که نشانگر عمق فاجعه در این باشگاه است که در طول فصل به نوعی با آبروداری تیم‌داری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نفت آبادان امسال نیز همانند فصل‌های قبل در حال یک دور باطل است زیرا مجددا لیگ به پایان رسیده اما باشگاه صنعت نفت به دلیل این که از طریق مرجع بالادستی هیچ برنامه‌ای برای چگونگی تیم داری، بحث مالی، تعیین تکلیف تیم و ... ندارد، در سکوتی محض فرو رفته است و مطمئنا بازهم در روزهای منتهی به شروع لیگ، به این باشگاه مجوز تیم داری داده می شود و با اندک بودجه در نظر گرفته شده از مسئولان این باشگاه خواسته می شود در بازار نقل و انتقالات اقدام به جذب بازیکن کنند. بازیکنانی مثلا درجه چندم که بعد باشگاه می ماند و بازهم انتظارات هواداران!

به نظر می رسد کلاف سردرگمی که مسئولان بالادستی برای باشگاه صنعت نفت آبادان، پیچانده‌اند، هر روز در حال بزرگ تر شدن است و انگار مردم آبادان حق داشتن تیمی قوی و منسجم را هرگز نخواهند داشت. در حالی که تیم‌های دیگر در حال مذاکره با بازیکنان هستند و به نوعی بودجه شان مشخص شده و می دانند با چه مقدار پول باید وارد بازار نقل و انتقالات شوند، نفت آبادان نمی‌داند اصلا باید با چه ساز و کاری تیم‌داری کند.

نفت علی‌رغم تمام مشکلات توانسته تا این جا ریشه خود را زنده نگه دارد اما هر بار که قصد جوانه زدن داشته، نبود حامی مالی ضربه سنگینی به با ارزش‌ترین داشته مردم آبادان زده است. به نظر می رسد وقت آن رسیده که در دولت جدید، فکری به حال این قانون کرد تا وزارت نفت با فراغ بال بیشتر و البته از طریق وجود ماده‌ها و تبصره‌های موجود، برای کمک به تیم‌های نفتی وارد کار شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار