تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۲۸۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عطش فولاد برای قهرمانی بیشتر بود / نکونام بماند، بهتر است
 پیشکسوت فوتبال گفت: هم فولاد و هم استقلال دو تیمی بودند که هر دو قهرمانی جام حذفی را می خواستند اما به نظر من عطش و تمایل فولاد برای رسیدن به قهرمانی بیشتر بود و به هدفش نیز رسید.

ابراهیم قاسم پور  درباره دیدار فولاد و استقلال در جام حذفی که منجر به قهرمانی تیم فولاد شد، اظهارکرد: به دلیل حساسیت بازی، فوتبال چنگی به دل نمی زد. از ابتدا تا پایان وقت های اضافه نیز تیم ها دست به عصا حرکت و سعی می کردند که گل نخورند و بر حسب اتفاقات به گل برسند. البته من فکر می کنم فولاد در وقت قانونی و به ویژه پنج شش دقیقه پایانی بازی می توانست روی ضربات ایستگاهی به گل برسد.

وی ادامه داد: هم فولاد و هم استقلال دو تیمی بودند که هر دو قهرمانی را می خواستند اما به نظر من عطش و تمایل فولاد برای رسیدن به قهرمانی با توجه به این که اولین حضورش در فینال جام حذفی بود، بیشتر بود و به هدفش نیز رسید. من فکر می کنم فولاد به خوبی خط حمله استقلال را از کار انداخته بود و همان طور که می دانید فولاد پس از پرسپولیس بهترین خط دفاع در لیگ برتر را داشت و در این بازی نیز مستحکم ظاهر شد و قایدی و ارسلان مطهری دو مهاجم استقلال خیلی کم صاحب توپ شدند و شاید کم کارترین بازیکنان در زمین استقلال همین دو نفر بودند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان بیان کرد: استقلال بعد از این که سومی اش در لیگ برتر تایید شد، خیلی دوست داشت که نهمین قهرمانی جام حذفی را هم کسب کند اما با احتیاط بازی کردنش مقابل فولاد به آن ضربه زد. اگر استقلال شهامت بیشتری به خرج می داد و یک بازی تهاجمی تری را در دستور کار قرار می داد، با توجه به تجربه بیشتر در جام حذفی می توانست شانس برد خود را بیشتر کند. البته فولاد فورواردهای استقلال را از کار انداخته بود و خیلی خوب فضاها را بسته بودند. به نظر من کار دفاعی فولاد خوب بود و با همین حربه جام را ازآن خود کرد.

وی درباره روند موفقیت فولاد از لیگ نوزدهم تاکنون که منجر به کسب دو سهمیه آسیایی متوالی شده است، عنوان کرد: فولاد یک تیم سازمان یافته و با برنامه است و در سال های گذشته نیز این موضوع را نشان داده است. یکی از دلایل موفقیت فولاد جذب بازیکن خارجی موفق است و ستون تیم فولاد را همین سه بازیکن خارجی تشکیل داده اند و همین انسجام خوبی به تیم فولاد داده است. فولاد یک زمانی افت داشت اما همیشه در یک روند ثابت پیش رفته است اما نباید کار خوب نکونام و کادرفنی تیم را نادیده گرفت و به نظرم این کادرفنی در ۲ سال اخیر نتایج خوبی کسب کرده است.

قاسم پور درباره ادامه همکاری نکونام و باشگاه فولاد نیز گفت: همیشه هرجایی که ثبات مدیریت و مربی بوده است و حتی حفظ بازیکنان کلیدی تیم، منجر به موفقیت آن تیم شده است و هر جا ثبات کمتر بوده، نتایج فاجعه واری به بار آمده است. یکی از فاکتورهای خوب فولاد این است که تیم فعلی چند سال است در کنار هم کار می کنند و نتیجه هم قهرمانی جام حذفی می شود. به نظرم نکونام بماند برای فولاد بهتر است و البته دیگر مصلحت خود آقای نکونام می‌ماند. اگر فولاد بخواهد مربی دیگری را بیاورد تا او تیم و بازیکنان را بشناسد، زمان بر است و شاید خیلی از نتایج را از دست بدهد. پس اگر همین فولاد تغییر نکند و تقویت شود خیلی بهتر است. فولاد از نظر ساختار دفاع خوب است اما کم برد داشته است و باید برای بردن نیز تدابیر بهتری بیاندیشد و مطمئنا به بازیکنان بهتری هم نیاز دارد.

وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: به نظر من فولاد با این قهرمانی مزد تدابیر کادرفنی، ساختار و نظم تیمی و برنامه مدونی که در تفکرات نکونام بود را گرفت و مطمئنا حمایت های مدیریت باشگاه تاثیرگذار بود. این برد را به مجموعه فولاد و مردم خوزستان تبریک می گویم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار