تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۲۸۹۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارشناسی داوری فینال جام حذفی
 جعفر خوشرو معتقد است پنالتی دوم استقلال به درستی با نظر داور به جا زده شد.

جعفر خوشرو،  درباره قضاوت بیژن حیدری در فینال جام حذفی که با غلبه فولاد برابر استقلال در ضربات پنالتی همراه شد، گفت: در نیمه نخست، در دقیقه ۳ آبشک شروع به جوسازی کرد و سعی کرد تا داور را تحت تاثیر قرار دهد که بهتر بود حیدری از کارت زرد خود استفاده می‌کرد. آبشک در نیمه نخست در دقایق ۲۸ و ۳۴ هم مجددا خطا کرد که داور باید به دلیل تعدد خطای او، کارت زرد نشان می‌داد. کارت زرد دقیقه ۵ به ریگی اشتباه بود و داور می‌توانست از اخطار دادن پرهیز کند.

او ادامه داد: جای‌گیری داور در نیمه نخست خیلی خوب نبود و در یک صحنه بین بازیکنان دو تیم گیر کرد. در دقیقه ۲+۴۵، حیدری اشتباه کرد و توپی که به سود فولاد به کرنر رفته بود را ضربه دروازه اعلام کرد. در نیمه دوم و در دقیقه ۴۶، داور نباید خطای ریگی را روی هافبک فولاد می‌گرفت. در طول بازی حیدری تحرک کم‌تری داشت و این خوب نبود و نقطه ضعف بزرگی برای او در این دیدار بود.

خوشرو اضافه کرد: در دقیقه ۸۱، آبشک بالاخره کارت گرفت که باید این اتفاق زودتر می‌افتاد. در دقیقه ۴+۹۰، حیدری خطایی را برای فولاد در پشت محوطه جریمه استقلال اعلام کرد که اصلا خطا نبود و او شانس آورد که توپ تبدیل به گل نشد. دیر رسیدن حیدری به صحنه‌ها و حتی دیر سوت زدن، از مشکلات داوری و قضاوت او در فینال جام حذفی بود.

این داور بازنشسته درباره ضربات پنالتی گفت: پنالتی‌ها درست زده شدند و حتی در پنالتی اول فولاد که داور تکرار داد، تصمیمی سختگیرانه اما درست بود زیرا پای دروازه‌بان استقلال در زمان زدن ضربه پنالتی جلوتر از خط بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار