تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۲۸۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانک صادرات اعتبار اجرای طرح فاضلاب آبادان را تامین می‌کند
  مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: برای تکمیل شبکه فاضلاب آبادان ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی این بانک در چند فاز تامین خواهد شد.

 حجت الله صیدی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در آبادان افزود: بانک صادرات ایران آمادگی دارد با مدل‌های مختلف تامین اعتبار پروژه شبکه فاضلاب آبادان را برعهده بگیرد  و در بخش اول چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای بخشی از شبکه فاضلاب آبادان آماده پرداخت است.

وی گفت: این اعتبار برای رفع مشکلات شبکه آب و فاضلاب به آبادان اختصاص یافته هر چند شهر مقاوم آبادان شایسته بیشتر از اینها است.
صیدی افزود: شرکت آب و فاضلاب باید اجرای شبکه فاضلاب آبادان را با تعیین پیمانکار هر چه زودتر آغاز کند زیرا بانک صادرات  آمادگی پرداخت اعتبار را دارد.
وی گفت: ما آمادگی تامین اعتباری برای رفع کل مشکلات زیرساختی شبکه آب و فاضلاب شهرستان آبادان را داریم به شرطی که شرکت‌های بزرگ تولیدی از جمله پتروشیمی و پالایشگاه نیز در این راستا ما را یاری کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به آلودگی ناشی از ورود فاضلاب به رودخانه های منطقه که آلودگی محیط زیست، نخیلات و شوری آب را به دنبال داشته است گفت: پیشرفت ۶۰ درصدی طرح شبکه فاضلاب آبادان قابل قبول نیست و انتظار می رود علاوه بر چهار هزار میلیاردی که امروز با عقد تفاهم نامه در اختیار آب و فاضلاب استان خوزستان قرار گرفت اعتبارات دیگری نیز به این طرح اختصاص یابد.

حسین گروسی گفت‌: از سوی بانک تجارت نیز چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب خرمشهر در نظر گرفته شده است.

گروسی گفت: حل مشکلات فاضلاب آبادان و خرمشهر حداقل به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سازمان منطقه آزاد اروند که از بدو تاسیس تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال درآمد داشته نمی‌تواند به تنهایی این اعتبار را تامین کند.

تفاهم‌نامه تامین اعتبار بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک صادرات کشور روز یکشنبه امضا شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار