تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۲۸۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند افزایشی ابتلا به کرونا در خوزستان / پذیرش بیماران در ۴۰ بیمارستان
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آمار افزایشی بیماران کرونا در استان خوزستان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه واکسیناسیون خبرنگاران که امروز (ششم مردادماه) در اهواز انجام شد، با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های خوزستان اظهار کرد: آمار بیماران کرونا در استان خوزستان رو به افزایش است؛ تلاش بر این است پیک چهارم رخ ندهد یا قله بلندی نداشته باشد.

 وی با بیان اینکه بیشتر شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، افزود: در حال حاضر سه شهر خوزستان در وضعیت قرمز هستند.

ابول‌نژادیان با اشاره به تلاش برای سرعت‌بخشی به واکسیناسیون گفت: تمام تلاش بر این است که ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شود اما تا زمان ایمنی ۷۰ درصدی جامعه، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صدر کارها باشد و از حضور در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها پرهیز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در تلاش هستیم که شرایط بیماری مانند سال گذشته مدیریت شود و عادی‌انگاری رخ ندهد. در حال حاضر کرونا عادی شده است در حالی که واقعا تلفات می‌گیرد بنابراین برای حفظ سلامتی مردم، نهایت تلاش در حال انجام است.

وی عنوان کرد: علاوه بر روند واکسیناسیون جامعه، گروه‌های زیادی در مراکز بهداشتی در حال مراقبت از بیماران سرپایی و رهگیری موارد مثبت و خانواده‌های این افراد هستند به گونه‌ای که روزانه ۸ هزار نفر تست می‌شوند.

ابول‌نژادیان در خصوص روند واکسیناسیون کرونا نیز بیان کرد: واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است و روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در حال دریافت واکسن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر در استان خوزستان ۴۰ بیمارستان با تجهیزات خود در حال ارائه خدمات به بیماران کرونا هستند و یک هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان‌ها بستری هستند. تمام اکسیژن‌سازها با حداکثر ظرفیت در حال کار هستند. همکاران ما شبانه‌روز در حال ارائه خدمات هستند تا کمترین تلفات را در این پیک داشته باشیم و امیدواریم به لطف خدا و همکاری مردم، شرمنده مردم نشویم و از این موج عبور کنیم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: تاکنون ۶۵۰ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است اما مردم باید بدانند ایمنی با یک دوز واکسن تامین نمی‌شود. همچنین باید توجه شود که ایمنی تا زمانی که ۱۵ روز از تزریق دوز دوم نگذشته باشد، ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند واکسن ۶۰ درصد از ابتلا، ۸۰ درصد از ابتلا به نوع شدید و ۹۹ درصد از مرگ و میر جلوگیری می‌کند. آنچه در کنترل پاندمی اهمیت دارد کنترل مرگ است بنابراین از مردم دعوت می‌شود که واکسن کرونا را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون ۶۵ درصد افراد ۶۰ تا ۷۰ سال و ۴۵ درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ سال خوزستانی واکسن را دریافت کرده‌اند. ۱۵ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال استان خوزستان نیز هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند که باید سریع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خوزستان اولین استانی است که واکسیناسیون خبرنگاران را آغاز کرده است، افزود: واکسیناسیون خبرنگاران که در همه صحنه‌ها حضور دارند در حال انجام است. همزمان در بهداری ناجا نیز واکسیناسیون نیروهای راهور در حال انجام است. واکسیناسیون افراد ۴۵ سال بالا و گروه‌های هدف و پرخطر دیگر نیز در حال انجام است.

ابول‌نژادیان گفت: در دو سه روز آینده ۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت واکسینه می‌شوند. واکسیناسیون معلمان در هفته آینده و واکسیناسیون زندانیان نیز در دستور کار است. تلاش بر این است که سریع‌تر گروه‌های پرخطر واکسینه شوند تا سلامت مردم تامین شود و حداقل تلفات را در عبور موج‌های بعدی داشته باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار