تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۲۸۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانیه مجمع نمایندگان استان خوزستان جهت توقف کامل تمام طرح‌های انتقال آب
مجمع نمایندگان استان خوزستان با صدور بیانیه ای خواستار توقف کامل تمام طرح‌های انتقال آب و رسیدگی به سایر مشکلات استان خوزستان شدند.
 مجمع نمایندگان استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف کامل تمام طرحهای انتقال آب و رسیدگی به سایر مشکلات استان خوزستان شدند.

در این بیانیه آمده است: سال‌های متمادی است که مشکلات خوزستان سرلوحه اخبار روز قرار گرفت و مردم ولایتمدار خوزستان با مشکلات عدیده‌ای از جمله بی آبی، نبود اشتغال، گرانی و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند ولی متاسفانه اقدام موثری برای رفع مشکلات فوق انجام نگرفت. اکنون که تنش آبی در استان خوزستان به اوج خود رسید نگرانی مردم عزیز استان جدی‌تر و روز به روز به این نگرانی‌ها افزوده می‌شود.

در ادامه آمده است که: علی رغم هشدارهای نمایندگان مجلس طی یکسال گذشته در خصوص تنش آبی، این هشدارها جدی گرفته نشد، اکنون شاهد صدمات جبران ناپذیر در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامی، محیط زیست و از همه مهم‌تر آسیب به اعتماد مردم هستیم، لذا مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن هشدار جدی به مسوولان دولتی در رسیدگی فوری به مشکلات استان به ویژه در حوزه آب شرب، کشاورزی و نیاز حوزه دامپروری و محیط زیست و تالاب هورالعظیم به آب به طراحان انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، مارون و کرخه تذکر می‌دهیم مواظب عواقب تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسانه خود باشند و بدانند با تصمیمات نسنجیده خود موجبات آسیب و صدمات غیرقابل جبران به استان خوزستان و اعتماد عمومی مردم عزیز این استان خواهند شد.

همچنین در این بیانیه افزوده شده: مجمع نمایندگان استان خوزستان خواهان رسیدگی فوری به مطالبات مردم استان و توقف کامل طرح های انتقال آب هستند.

در پایان از مسوولانی که در چند روز گذشته با مردم همراهی نمودند، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه و بخش‌هایی از دولت که مساعدت نمودند قدردانی می‌شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار