تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۷۸۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار استاندار :خوزستان ظرفیت ورود به موج پنجم بیماری را ندارد
  استاندار خوزستان هشدار داد : باید پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود تا مجددا وارد پیک نشویم زیرا ظرفیت لازم برای ورود به پیک جدید بیماری را نداریم.

 قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان اظهار داشت:  ‌برگزاری تجمعات در استان، مسئله کرونا را تحت الشعاع قرار می دهد لذا از مردم انتظار داریم که از اجتماع پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید برای جلوگیری از ورود موج پنجم به استان وارد کار شوند افزود: همچنین لازم است که طرح شهید سلیمانی با قوت به کار خو ادامه دهد، از رسانه های استان انتظار داریم که بحث رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر تذکر داده تا آمار بستری ها افزایش پیدا نکند.

استاندار خوزستان گفت: برگزاری امتحانات تنها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی ممکن است همچنین مسئله کمبود کیت آزمایشگاهی برای انجام تست پی سی آر را شخصا پیگیری خواهم کرد.

وی در خصوص درخواست دستگاه‌های اجرایی برای واکسیناسیون کارکنانشان گفت: از مسئولان امر انتظار می رود که سریع با این موضوع مخالفت نکنند و بهتر است راهکاری برای آن در نظر گرفته شود. در شرایط کنونی ازدستگاه‌ها خواهش می کنم که با صبر بیشتری، نسبت به اجرایی کردن کارها اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی گفت: پیش از ۵۳۰ هزار دز واکسن تزریق شده که رقم خوبی است. متاسقانه در برخی شهرستان ها تمایل به تزریق واکسن پایین است در حالی که ایمنی بدن با زدن واکسن بیشتر می شود.

وی افزود: با توجه به سهمیه خوب واکسنی که داریم از هم استانی های عزیز خواهش می کنم که هر چه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار