تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۲۷۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز تزریق واکسن به افراد بالای ۴۸ سال در خوزستان صادر شد
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از صدور مجوز واکسیناسیون افراد بالای ۴۸ سال در خوزستان خبر داد.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان در  استانداری اظهار داشت: این افراد می توانند پس از ثبت نام در سامانه، به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگبندی سه شهرستان بهبهان، اندیمشک و ماهشهر قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان استان زرد هستند.

وی افزود: اکنون یک هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار با آمار پیک اول بیماری در استان برابر است؛ ما بسیاری از بیماران را به صورت سرپایی و با دادن داروی رمدسیویر درمان می کنیم و همین امر باعث کاهش بیماران بستری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تجمعات اخیر مردمی قطعا در روند افزایش بیماری موثر است که لازم است محدودیت های جدی تری اعمال شود.

وی افزود: روند واکسیناسیون در خوزستان سرعت خوبی داشته و تاکنون ۵۴۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است. اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در مراکز تجمیعی به خوبی در حال انجام است.

ابول نژادیان گفت: امروز واکسیناسیون رانندگان تاکسی و اتوبوس های درون شهری آغاز شد و طبق مصوبه وزارت بهداشت واکسیناسیون نیروهای پلیس راهور در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ۵۳ درصد موارد ابتلا در جمع های خانوادگی رخ می دهد که از مردم انتظار داریم در این زمینه با ما همراهی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متاسفانه گروه های سنی مختلف در برخی شهرها تمایل به تزریق واکسن ندارند که نیاز است فرمانداران در امر اطلاع رسانی با جدیت بیشتری عمل کنند.

کمبود اعتبار برای خرید رمدسیویر

وی افزود: به لحاظ کیت آزمایشگاهی با کمبود مواجه هستیم همچنین نقدینگی لازم برای خرید داروی رمدسیویر را نداریم که امیدواریم کمک شود تا این مشکل برطرف شود. 

ابول نژادیان گفت: در بحث ساماندهی مراکز تجمیعی واکسیناسیون اقدامات بسیار مفیدی صورت گرفته و درحال حاضر ۲ مرکز توسط بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر و یک مرکز تجمیعی توسط سپاه استان اداره می شود.

تا کنون ۴۲۰ هزار خوزستانی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار