تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۲۷۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض شیوخ عرب خوزستان به معضلات این استان
 شیوخ عرب خوزستان در حاشیه سفر وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور نسبت به معضلات این استان اعتراض کردند.

  نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان، وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، معاون اول رئیس جمهور، استاندار خوزستان، فرماندهان نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس خبرگان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن امام خامنه‌ای مجموعه فجر سپاه حضرت ولیعصر (عج) در اهواز برگزار شد.

در این نشست دو بار شیوخ عرب در اعتراض به بی نتیجه بودن سفر مسئولان ملی و همچنین وجود مشکلات عدیده در استان خوزستان سخنرانی‌ها را قطع و خواستار حل سریع مشکلات شدند.

یکی از معترضان با گلایه از نبود آب گفت: این سفر مسئولان ملی نوشدارو بعد مرگ سهراب محسوب می‌شود و نمی‌دانم چرا با وجود رودخانه‌های خوب در خوزستان باید از مسئولان خواهش کنیم که آب این استان را باز کنید تا به مناطق پایین دست هم برسد.

وی با اشاره به اینکه شیوخ عرب و بزرگان بختیاری حق بسیاری دارند، افزود: در جنگ تحمیلی نفت را تا پالایشگاه‌ها رساندیم تا خانه‌های مردم گرم شود ولی مسئولان ملی با بی تدبیری در دولت‌های گذشته و همچنین عدم تدبیر مسئولان استانی وضعیت خوزستان به اینجا رسیده و متأسفانه آن مسئول نالایق در رأس امور نمی‌دانند که چه بلایی سر مردم آمده است.

این شیخ معترض با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر خیلی داد زدیم ولی از در سالن که بیرون رفتیم دیگر گوش شنوایی نبود و برنامه و خواسته‌های ما دنبال نشد، تصریح کرد: معمولاً فردی غیر بومی را در استان منصوب می‌کنند که هیچ شناختی نسبت به استان ندارد؛ استاندار فعلی باید برای شناخت کامل استان بیشتر با نخبگان مشورت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم شریف خوزستان نمی‌خواهند دست اجانب وارد این استان شود که فردا مشکل سازی کنند، یادآور شد: حضور امروز مسئولان ملی تأثیرات زیادی ندارد ولی باید به مردم بگوییم که همیشه در تمام جلسات حاضر شدیم تا در مورد حق و حقوق آنها با مسئولان صحبت کنیم.

این شیخ معترض با اشاره به اینکه وقتی ۱۱ روز به پایان دولت مانده فکر نمی‌کنم بتوانند کاری انقلابی انجام دهد که در خاطر ما باقی بماند، ادامه داد: جهانگیری می‌گوید که مدیریت بحران داریم، کدام مدیریت بحران که توان مدیریت سیل و پیش بینی خشکسالی را ندارد؟

وی گلایه کرد: مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرده که آب موجود باید با اولویت برای شرب، صنایع و کاشت های صنایع جانبی است، مدیریتی که نمی‌دانم تحصیلاتش با این منصب همخوانی دارد یا نه ولی چطور مدیران صنایع فولاد سود سهام خود را با آب مورد نیاز صنعتشان دریافت می‌کنند و در مقابل برای کسی که پنج الی ۱۰ هکتار شلتوک کاشته یا حصیرباف، ماهیگیر، دامدار و گاومیش دار است هیچ بسته حمایتی در نظر نگرفته‌اند.

او خطاب به استاندار خوزستان گفت: جناب دشتکی وقتی نمی‌توانید سیل را مدیریت و یا خشکسالی را پیش بینی کنید، پس چه مدیریت بحرانی دارید؟ قطعاً دولت آینده مجبور است که یک استاندار بومی انتخاب کند تا دیگر شاهد مشکلات فعلی نباشیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار