تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب خوزستان برای مردم استان است/ کسی برای آب خوزستان برنامه ندارد
 معاون اول رئیس جمهور  گفت: آب خوزستان برای مردم استان است و هیچ کس دیگری برای این آب برنامه ندارد.

  اسحاق جهانگیری عصر امروز (جمعه) پس از ورود به استان خوزستان با حضور در سد کرخه با توضیحات وزیر نیرو و مدیر این سد در جریان وضعیت ذخیره سازی و چگونگی رها سازی آب برای تأمین آب مورد نیاز پایین دست این سد قرار گرفت.

جهانگیری در این بازدید بر ضرورت مدیریت مخزن سد کرخه برای رفع نیازهای آب شرب و به ویژه کشاورزی مردم استان خوزستان در فصل پاییز با توجه به پیش بینی کاهش بارندگی‌ها در سال جاری تاکید کرد.

وی عنوان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه برخی سفرهای دولتی به استان خوزستان در اوج گرد و غبار در سال ۹۵ و سیلاب ۹۸ که مردم استان شرایط سختی داشتند، بود که درکنار آنها حاضر شدم و هم اکنون در پایان دولت، در زمان بی آبی و خشکسالی به خدمت مردم رسیدم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه هر چه در توان دولت و کشور باشد براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس جمهور منتخب به نمایندگی از نظام به کار خواهیم گرفت، افزود: در این سفر، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم و مشکلات بررسی و راهکارها ارئه می‌شود تا دغدغه‌های مردم استان به حداقل ممکن برسد.

جهانگیری در پاسخ به سوالی در خصوص تداوم رها سازی آب سدها برای مردم استان خوزستان تصریح کرد: باید در این زمینه به همه محدودیت‌ها فکر کرد و در نظر داشت که آب برای مردم خوزستان است و هیچکس دیگری برای این آب برنامه ندارد و آب شرب و کشاورزی مورد نیاز پوشش گیاهی و جانوری و همچنین نیازهای مردم استان است باید به گونه‌ای مدیریت شود که در هیچ مقطع و روزی در گوشه‌ای از این استان این احساس بوجود نیاید که بی آبی خسارت‌هایی به همراه داشته است و اطمینان یابیم که این مشکلات به زودی حل می‌شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار