تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۲۶۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آذری: غوغا سالاری خواسته فوتبال ایران است/ دلیلی ندارد نکونام جدا شود
 آذری: غوغا سالاری خواسته فوتبال ایران است/ دلیلی ندارد نکونام جدا شود

مدیرعامل باشگاه فولاد گفت: دلیلی ندارد نکونام از فولاد جدا شود، چون او تمام تلاشش را برای موفقیت این تیم انجام داده است.

سعید آذری  درباره وضعیت فولادی‌ها پس از تساوی مقابل پرسپولیس اظهار کرد: امسال شرایط متفاوتی را تجربه کردیم و اتفاقات مختلفی برای ما افتاد که به باشگاه، تیم‌ و هواداران‌مان فشار زیادی وارد شد اما با تمام این‌ها می‌توانم بگویم راه‌مان را درست رفتیم و اصول و فلسفه‌مان را رعایت کردیم. به چهار هفته پایانی بسیار خوشبین هستم، چون فلسفه درستی را در پیش گرفتیم.

امیدواریم در چهار هفته پایانی ثمره این یک سال را بگیریم

او ادامه داد: اظهار نظر احساسی، اتفاقاتی که برای‌مان افتاد و پنجره بسته باعث نشد روند فولاد متوقف شود و امیدواریم در چهار هفته پایانی ثمره این یک سال را بگیریم. سال سختی را پشت سر گذاشتیم و در این دو سال که این همه فرسایشی شد، در بعضی از استان‌ها مثل خوزستان تیم‌ها بسیار اذیت می‌َشوند و تا مرز نابودی پیش می‌روند. بقیه تیم‌ها می‌آیند و یک بازی در خوزستان انجام می‌دهند و می‌روند اما تیم ما، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در این هوا هر روز تمرین می‌کنیم. لیگ برای ما فرسایشی شده اما با تمام این‌ها از بازیکنان تیم، کادر فنی و همکارانم تشکر می‌کنم و امیدوارم پایان فصل برای‌ ما به خوبی تمام شود.

غوغا سالاری خواسته فوتبال ایران است

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره اعتراض این باشگاه به استفاده پرسپولیس از کنعانی زادگان عنوان کرد: ما موظف هستیم وقتی تیم رسانه‌ای‌مان مساله‌ای را مطرح می‌کنند، استعلام بگیریم و از متولی این کار سوال کنیم. این همه غوغا سالاری خواسته فوتبال ایران است و یک سری آدم فرصت طلب به دنبال این هستند که بگویند آذری اشتباه کرد. سازمان لیگ جواب استعلام ما را تا پایان امروز می‌دهند و اطلاعاتی که ارائه شده است معیار تصمیم گیری خواهد بود. در این شرایط باتوجه به این‌که تیم‌ها بازی دارند، نمی‌توانیم درباره همه مسائل و همه اظهار نظرها صحبت کنیم و پاسخ دهیم.

ممکن است یک و نیم پنجره نقل و انتقالاتی دیگر محروم باشیم

او درباره بسته بودن پنجره نقل و انتقالات فولاد و در پاسخ به سوالی در رابطه با زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم گفت: دو روز پیش نامه‌ای را از دادگاه عالی ورزش دریافت کردیم و احتمالا تا ۳۰ جولای رای نهایی صادر شود اما شانس برنده شدن ما کم است. باتوجه به این‌ موضوع ممکن است یک و نیم پنجره نقل و انتقالاتی دیگر محروم باشیم و اگر به این صورت باشد، شرایط سخت تر از قبل هم خواهد شد.

آذری اضافه کرد: سال گذشته قرارداد ۱۵ بازیکن رده‌های سنی‌مان را تمدید کردیم و فلسفه‌مان این بود که از این بازیکنان برای فصل‌های آینده استفاده کنیم. سال گذشته به این مساله فکر و قرارداد بازیکنان‌مان را تمدید کردیم تا اگر خدایی ناکرده موفق نشدیم پنجره‌ نقل و انتقالاتی‌مان را باز کنیم، پشتوانه سازی لازم را انجام داده باشیم. چه پنجره باز شود و چه نشود این بازیکنان جوان آینده فولاد هستند و خوشحالم که این کار را در فولاد انجام دادم و ثمره‌اش را چند سال آینده می‌بینیم. این بازیکنان‌ سرمایه‌های فولاد هستند و شاهد درخشش آن‌ها در آینده خواهید بود.

او درباره شایعات مذاکره باشگاه فولاد با بازیکنان خارجی، از جمله یک بازیکن عراقی گفت: تمام این‌ها دروغ است و زاییده تخیلات است. ما با کسی مذاکره نکردیم و همه این‌ها دروغ است.

فولاد در قامت یک تیم مدعی ظاهر شده است

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره اعتراض برخی هواداران این تیم به شیوه بازی کردن این تیم گفت: فولاد در چند سال گذشته چه جایگاهی در جدول لیگ داشته؟ این تیم نهم جدول بود و هفت سال به لیگ قهرمانان راه نیافته بود اما امروز در قامت یک تیم مدعی ظاهر می‌شود. البته به هر حال هر مربی یک سبکی دارد و من نمی‌توانم با هواداران مخالفت کنم. آن‌ها سبک هجومی دوست دارند اما برای پیاده کردن سیستم‌ هجومی باید ابزارش را هم در دست داشته باشید. اگر پنجره نقل و انتقالاتی فولاد باز بود، تیم نکونام هجومی بازی نمی‌کرد؟ هر مربی سبک خاص خودش را دارد و نکونام تنها یک مربی نبوده و یک رهبر بوده که ساختار فولاد را درست کرده است.

او اضافه کرد: ‌یک سری صحبت‌ها را برای پایان لیگ می‌گذارم و صحبت‌های زیادی وجود دارد و پایان لیگ خواهم گفت و من باید از آقای نکونام و تیمش تشکر می‌کنم. هیچ جای دنیا همه مردم از نحوه مبارزه تیم‌شان ممکن است راضی نباشند و اگر هم کسی بتواند همه را راضی نگه دارد، نشان می‌دهد مسیر اشتباهی را رفته است. چیزی که می‌بینم این است که اصول نکونام نظم، انضباط، دوستی و از همه مهم تر ساختن یک ساختار قوی است که در تمام این‌ها موفق بوده است.   

دلیلی ندارد نکونام جدا شود

آذری درباره شایعاتی مبنی بر جدایی نکونام در پایان فصل بیان کرد: فردا با هیات مدیره جلسه داریم و مسائل مربوط به باشگاه در این جلسه مطرح خواهد شد. اساسی ترین بحث‌مان ساختار آینده فولاد است اما دلیلی ندارد نکونام از فولاد جدا شود، چون من روز اول که اینجا آمدم یک برنامه سه ساله را در نظر داشتم که اکنون دو سالش را انجام دادیم اما تمام این‌ها برمی‌گردد هیات مدیره چه دیدگاهی داشته باشد اما از دیدگاه من نکونام تمام تلاشش را برای موفق فولاد انجام داده است. فردا برنامه‌ام را به هیات مدیره اعلام می‌کنم که درباره آینده کاری‌ام تصمیم می‌گیریم.

در فولاد با عشق کار کردم

او درباره جدایی یا ادامه حضورش در فولاد گفت: قرارداد من هشت مرداد تمام می‌شود اما اگر فولاد ان‌شاءالله به مراحل بالاتر جام حذفی صعود کند، کنار تیم خواهم بود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. من با مهندس ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد صحبت کردم و او از عملکرد باشگاه رضایت دارد و اگر قرار بر تغییر و تحول باشد، تصمیم با مدیران کارخانه است. باشگاه فولاد اکنون از معدود باشگاه‌هایی است که برنامه راهبردی و استراتژیک چهار ساله دارد و چشم اندازش مشخص است. هر کسی اینجا مدیر باشد، از این به بعد کار راحت تری دارد. امسال جمع کردن پرونده‌های حقوقی فولاد بسیار وقت و انرژی ما را گرفت اما دو سه سال آینده برای فولاد افق خوبی را می‌بینم.

مدیرعامل باشگاه فولاد اضافه کرد: فولاد، هواداران و مدیرعامل‌های کارخانه به من احترام گذاشتند و دست تک تک‌شان را می‌بوسم. بعد از ذوب‌آهن فولاد خانه من است، چون برای من زحمت کشیدند و وام‌دارشان خواهم بود اما ماندن من در فولاد به سیاست‌های مدیران عالی کارخانه ربط دارد. من با عشق اینجا کار کردم و به طور مثال با وجود تعطیلی اهواز و این شرایط سخت، هر روز ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح سر کار هستم و در حال تلاش هستم.

تا امروز کار خارق العاده‌ای انجام دادیم

او همچنین عنوان کرد: در دو سه سال گذشته یک مجموعه در اینجا زحمات زیادی کشیدند و باید از آقای محمدی که من را به اینجا آورد، از آقای قلعه‌نویی، آقای ابراهیمی، هیات مدیره کارخانه و باشگاه فولاد و هواداران تشکر کنم. امیدوارم فولاد به جایگاهی که شایسته‌اش است برسد اما باید این را بپذیریم که رقابت با تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و گل گهر که سرمایه‌گذاری‌شان سه برابر فولاد است، باتوجه به پنجره بسته ما بسیار سخت و نشدنی بوده اما امیدواریم تا در هفته‌های آخر امتیازات لازم را جمع کنیم تا ان‌شاءالله مجددا یکی از نماینده‌های ایران در آسیا باشیم.

آذری در پایان گفت: تا امروز کار خارق العاده‌ای انجام دادیم و فولاد اکنون تیم قابل احترامی است و اگر انتقاداتی هم می‌شود، هر چند برای من قابل احترام است اما کسانی که فولاد را حرفه‌ای دنبال می‌کنند، می‌دانند فولاد تیم قابل احترامی است. امیدوارم اینجا بمانم و کارم را انجام دهم اما اگر هم نماندم در پایان لیگ می‌گویم برای فولاد چه کارهایی انجام دادم و اکنون وقتش نیست. مدیریت باشگاه باید عملکردی از خودش به جای بگذارد که بعدها برای باشگاه موثر باشد. امیدوارم فولاد به اوجش برگردد اما اگر با تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و گل گهر بخواهیم بجنگیم، شرایط باید منصفانه باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار