تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۶۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۴۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر کوچرو خوزستان تحویل شد
  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: ۳۴۰ سامانه خورشیدی قابل حمل درفاز اول براساس جدول زمان بندی و با هماهنگی اداره کل امور عشایر به عشایر کوچرو خوزستان تحویل شد.

علی خدری  با اشاره به خدمات گسترده ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده، اظهار داشت : در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و همچنین تمامی روستاهای دارای کدبالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم تمامی عشایر کوچرو را هم از نعمت برق بهره مند سازیم.
خدری با اشاره به اختصاص یک هزارو ۶۰ سهمیه مولد برق خورشیدی قابل حمل به عشایر استان گفت: در فاز اول ۳۶۰ سامانه به شرکت توزیع برق خوزستان تحویل شده که بر حسب جدول و با هماهنگی اداره کل امور عشایر خوزستان، بخشی از آن تحویل و بخشی در حال توزیع است.

وی با بیان این که اعتبار این تعداد سامانه ۱۰۶ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات عوارض برق مصرفی تامین شده گفت : این سامانه ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در خصوص پرداخت هزینه سامانه‌ها گفت: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط این شرکت تأمین می شود.

این مقام مسئول صنعت برق خوزستان، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و با ابراز امیدواری گفت: با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

به گزارش ایرنا سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)از سال ۱۳۹۴ تاکنون طرحی موسوم به (طرح خرید تضمینی ۲۰ساله نیروگاه های خورشیدی) را با عاملیت شرکت های شرکت های توزیع برق کشور اجرا کرده است.

سامانه های پنل خورشیدی می توانند انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل کنند که برای مصرف های تجاری و مسکونی قابل استفاده باشد، سامانه‌های فتوولتائیک معمولاً شامل یک پنل و ماژول های صفحات خورشیدی، اینورتر، و گاهی اوقات یک باتری یا ردیاب خورشیدی و سیم‌کشی اتصالات نیز می باشند .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار