تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۵۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰ هزار بچه ماهی دل به دریا زدند
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان از رهاسازی ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی «شانک» در خوریات بندر ماهشهر خبر داد.
  علی دانش‌مهر معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان با اشاره به کاهش چشمگیر ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های جنوب استان به دلیل صید بی‌رویه و همچنین آلایندگی‌های ناشی از فعالیت صنایع پتروشیمی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شیلات کشور و استان، اقدامات بسیار خوبی به منظور جبران کاهش ذخایر گونه‌های مهم آبزی صورت گرفته است.

او افزود: به همین منظور امروز ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع «شانک» از مرکز تکثیر بندر امام خمینی (ره) خریداری و در خوریات این منطقه رهاسازی شد.

دانش‌مهر بیان داشت: با افزایش فعالیت صنایع پتروشیمی در سال‌های اخیر گونه‌های مهم آبزی همچون ماهی حلوا سفید ۷۰ درصد، ماهی راژگو ۸۵ درصد، ماهی شوریده ۷۰ درصد، ماهی مِید ۵۰ درصد و ماهی صبور ۵۵ درصد با کاهش صید مواجه شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: صنایع پتروشیمی آلاینده هستند و حتی اگر مقدار کمی آلایندگی ناشی از فعالیت آن‌ها وارد خوریات و صیدگاه‌ها شود، اثرات بسیار شدیدی بر تکثیر، گونه‌ها و شرایط صید خواهد گذاشت و در ۱۰ سال اخیر به همان مقدار که صنایع پتروشیمی رشد کرده‌اند به همان میزان هم صید کاهش پیدا کرده و به قهقرا رفته است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار