تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۲۵۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهمیت ورود دستگاه قضایی به مسائل مربوط به حقوق عامه
 رئیس کل دادگستری خوزستان بر اهمیت ورود دستگاه قضایی به مسائل مربوط به حقوق عامه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر و تبریک سالروز میلاد ثامن الحجج امام رضا(ع)، اظهار کرد: مردم علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی، از دستگاه قضایی انتظار دارند که در بحث احقاق حقوق عامه نیز ورود کند و مدافع حقوق بیت‌المال باشد.

  وی افزود: این اقدامات در زمینه‌های توزیع برق، راهسازی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و ... بوده است که با اقدامات به موقع دستگاه قضایی مشکلات استان خوزستان تا حد زیادی مرتفع شده است.

مرادی گفت: یکی دیگر از اقدامات دادگستری استان خوزستان در زمینه عمل به اقتصاد مقاومتی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی به مشکلات حدود یک صد شرکت در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل بانکی، زمین، صدور مجوزها و ... رسیدگی شده است.

وی تصریح کرد: در این دو سال با توجه به شیوع بیماری کرونا، از ظرفیت‌های نوین استفاده شد که یکی از آن‌ها دادرسی الکترونیکی است و بخش زیادی از رفت و آمد زندانیان به مجتمع‌های قضایی کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: مشکلات اقتصادی نباید موجب سوءاستفاده سودجویان قرار گیرد و دستگاه قضایی استان خوزستان با این مساله به طور جدی برخورد می‌کند.

وی افزود: دادستان‌های حوزه‌های قضایی در این زمینه نظارت‌های خوبی داشته و دارند و با بازرسی‌های مستمر، اجازه فروش خارج از شبکه را به محتکران نمی‌دهند.

مرادی گفت: کارکنان دستگاه قضایی و ادارت تابعه آن به رغم سختی کاری که دارند و دستمزد پایین، از سالم‌ترین کارکنان نظام جمهوری اسلامی هستند و امیدواریم با منویات مقام معظم رهبری در راستای عدالتی که مدنظر ایشان است، به درستی گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و دیگر شهدای هفتم‌ تیر، اظهار کرد: هیچ عملی نزد خداوند به اندازه گره‌گشایی از کار مردم ارزشمند نیست و کارکنان دستگاه قضایی در بهترین جایگاه خدمت‌رسانی به مردم قرار دارند و می‌توانند با عملکرد خوب خود گره از کار آنان باز کنند.

وی افزود: معمولا انسان‌ها وقتی از همه جا ناامید می‌شوند به دستگاه قضایی پناه می‌آورند و انتظار دارند در این دستگاه به حق خود برسند.

وی بر اهمیت کرامت در رفتار توسط قضات و کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: کرامت در لغت به معنای بزرگواری است اما سه معنای اصلی دارد که یکی از آن‌ها حسن خلق است که بسیار مورد تاکید ائمه اسلام است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: یکی دیگر از معانی کرامت، کظم غیظ به معنای کنترل خشم در هنگام ناراحتی و عصبانیت و دیگری چشم پوشی از خطای دیگران و گذشت است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد تصریح کرد: انسان‌ها باید در روابط خود کرامت داشته باشند و از پرخاشگری و تهمت به یکدیگر پرهیز کنند تا شاهد ایجاد جامعه‌ای سالم، توانمند و رو به جلو باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار