تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابطال پروانه بهره‌برداری کشاورزان با برداشت غیرمجاز آب
 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خواستار تصویب ابطال پروانه بهره‌برداری کشاورزانی که اقدام به برداشت غیرمجاز آب برای کشت شلتوک می‌کنند، شد.

فرهاد ایزدجو در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (دوم تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ادامه کشت شلتوک در شعیبیه شوشتر در شرایط بحران کم‌آبی و اعتراض استاندار خوزستان نسبت به این موضوع و درخواست قطع برق کشاورزانی که به صورت غیرمجاز آب پمپاژ می‌کنند، اظهار کرد: در شعیبیه شوشتر گفتند کمی با تامل در خصوص جلوگیری از کشت شلتوک اقدام شود اما برق دیگر نقاط قطع شد.

  وی با اشاره به گستردگی اراضی کشت شلتوک، افزود: امروز نیروی انتظامی در اهواز همکاری خوبی داشت و در حال قطع برق در مناطق زرگان و تصفیه شکر هستند اما اکیپ‌های نیروی انتظامی و شرکت توزیع برق محدود هستند.

ایزدجو گفت: اگر این اکیپ‌ها با برنامه منظمی برای قطع برق بروند، درگیری‌های بیشتری با کشاورزان خواهند داشت و معمولا باید این کار را در شب و زمانی که کمتر با مردم برخورد می‌کنند، انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: گاهی اوقات برق کشاورزان متخلف قطع می‌شود اما به صورت غیر قانونی برق را وصل می‌کنند که در این راستا باید در شورای تامین استان خوزستان مصوب شود که در صورت تخلف، پروانه بهره‌برداری آب آن‌ها باطل شود. در حال حاضر طبق قانون تنها می‌توانیم این کشاورزان را جریمه کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار