تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۵۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد با برنجکاری غیرمجاز در خوزستان / قطع برق کشاورزان متخلف
 استاندار خوزستان گفت: در شورای تامین استان خوزستان پیشنهاد باطل کردن پروانه بهره‌برداری آب کشاورزان متخلفی که به صورت غیر قانونی برق برای پمپاژ آب وصل می‌کنند، مطرح خواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (۲ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به عدم تکمیل کلکتور (خط جمع‌کننده) ۱۶۰۰ میلیمتر فاضلاب شرق اهواز اظهار کرد: عدم تکمیل این پروژه، نشان از ناهماهنگی شرکت آبفا در اجرای کار است.

 وی با اشاره به معارضان این پروژه افزود: در حال حاضر با صحبت‌های انجام‌شده، شرکت فولاد و راه آهن اجازه کار را داده‌اند. راه آهن تنها ضمانت کیفیت کار می‌خواهد تا در صورت ایراد، مشکل را رفع و اشکال را اصلاح کند.

استاندار خوزستان گفت: اجرای کلکتور خط ۱۶۰۰ باید از فردا آغاز و تا پایان شهریورماه تکمیل شود. اداره‌کل حفاظت محیط زیست نیز به صورت هفتگی بر روند اجرای کار نظارت و پیشرفت کار را گزارش کند و در صورتی که مشکلی وجود داشت گزارش کنند تا رفع شود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص برداشت غیرمجاز آب برای کشت شلتوک در شعیبیه شوشتر، گفت: مقرر بود بعد از انتخابات از این کار جلوگیری شود. در حال حاضر تنها فرمانداری که در این زمینه سهل‌انگاری می‌کند، شوشتر است.

وی بیان کرد: در این راستا نیروی انتظامی و سازمان آب و برق باید قوی ورود کنند. همچنین اگر فرمانداری سهل‌انگاری کند، سریعا با وی برخورد لازم انجام می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: تامین آب شرب مردم، اساس کار است و اگر قرار است آب شرب به مردم نرسد، چرا برنجکاری شود؟ باید سریعا در این خصوص جلسه‌ای برگزار و اقدام لازم انجام شود. اگر در چند روز آینده برق این کشاورزان قطع نشود، جلوگیری از کشت نتیجه‌ای ندارد و کار کشت آن‌ها تمام می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: به کشاورزانی که مجوز کشت برنج دارند خسارت پرداخت می‌شود. در صورتی که در خشکسالی قرار داریم، هواشناسی، سازمان آب و برق خوزستان و نهادهای مربوطه باید خشکسالی را اعلام کنند تا خسارت کشاورزان پیگیری شود.

وی افزود: در شورای تامین استان خوزستان پیشنهاد باطل کردن پروانه بهره‌برداری آب کشاورزان متخلفی که به صورت غیر قانونی برق برای پمپاژ آب وصل می‌کنند، مطرح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در گام نخست، کلکتور ۱۶۰۰ میلیمتری فاضلاب از سه ریل راه آهن در شهر اهواز می‌گذرد و ورود فاضلاب از شش نقطه به رودخانه مسدود می‌شود و فاضلاب این نقاط به تصفیه‌خانه شرق اهواز می‌ریزد.

وی افزود: اگر این خط اجرا شود، ۲۵ هزار مترمکعب فاضلاب به تصفیه‌خانه شرق اهواز هدایت خواهد شد.

عبیات بیان کرد: باید از تکمیل تصفیه‌خانه شرق اهواز نیز مطمئن شویم که تا اول مهرماه که کلکتور متصل می‌شود، معطل فعال‌سازی تصفیه‌خانه شرق اهواز نباشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار