تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نتایج انتخابات شورای شهر اهواز صبح دوشنبه اعلام می شود
 استاندار خوزستان با بیان علت طول کشیدن اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: نتایج این انتخابات صبح دوشنبه اعلام می شود.

 قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در مجموعه ۱۳ آبان اهواز اظهار داشت: نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همه مناطق استان به غیر از اهواز،آبادان و باغملک  مشخص و اعلام شد.

وی اظهار داشت: نتایج انتخابات در ۲ شهرستان آبادان و باغملک هم مشخص شده و تا ساعاتی دیگر به مردم اعلام می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به پیچیدگی های خاص انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در دوره ششم تصریح کرد:  ۵۳۳ شعبه اخذ رای در اهواز برای اخذ آرای مردم تعیین شد که از این  تعداد ۱۲۰ شعبه الکترونیکی کامل، ۳۲۸ شعبه ترکیبی (سیستم الکترونیکی و دستی) و ۸۵ شعبه دستی انجام شد.

وی ادامه داد: روز انتخابات سیستم الکترونیکی برخی شعب دچار مشکل شد که به اجبار از سیستم دستی برای اخذ ارای مردم استفاده شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: آماده شدن سیستم الکترونیکی تا بعد از ظهر روز جمعه  طول کشید به همین علت با توجه به مباحث کرونا و رفاه حال مردم مجوز گرفتیم تا در کنار صندوق الکترونیکی صندوق های دستی را هم اضافه کنیم در حالی که مقرر بود اهواز به طور کلی الکترونیکی باشد.

 وی تشریح کرد: با وجود این مشکلات، شمارش آرا برخلاف برنامه‌ تمام الکترونیک انجام شد به همین علت باید برای شمارش آرای دستی از مرکز مجوز گرفته می شد که این موضوع تا حدود ظهر امروز به طول انجامید.

وی با تاکید بر اینکه سرعت، کمیت و کیفیت باید همزمان با یکدیگر پیش برود، بیان کرد: مفهوم سرعت و دقت این است که نگذاریم حقی از کسی نادیده گرفته شود به همین علت نیاز به افزایش کاربران احساس شد.

وی افزود: برای این کار هم اجازه اخذ پسورد از مرکز فناوری وزارت کشور لازم بود که ساعت ۱۳ امروز پسورد ورودی و خروجی را به ما اختصاص دادند که بلا فاصله تعداد کاربران از ۱۰ کاربر به ۲۰ کاربر افزایش داده شد.

رئیس شورای تامین خوزستان عنوان کرد: مقرر بود تا ساعت ۲۲ نتایج را اعلام کنیم اما احساس شد که با این تعداد کاربر هم تا این ساعت کار به پایان نمی رسد که مجدد کاربران را به ۴۰ نفر افزایش دادیم.

وی اضافه کرد: با  این تعداد کاربر سرعت کار بالاتر رفته و هر ساعت آرای ۴۰ تا ۵۰ صندوق تجمیع و آماده می شود.

وی به مردم اهواز اطمینان داد که هیچ گونه خدشه ای در آرا وارد نمی شود و تاکید کرد: مردم اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

استاندار خوزستان گفت: مدیر روابط عمومی فرمانداری اهواز، فرماندار اهواز، رئیس ستاد انتخابات خوزستان، نماینده هیئت نظارت و نماینده بازرسی انتخابات شورای شهر و روستا اجازه مصاحبه دارند و اگر مصاحبه ای از افراد دیگر منتشر شد، صحت ندارد و مردم توجه نکنند.

سلیمانی دشتکی گفت: تجمیع آرا بین هشت تا ۱۰ ساعت دیگر انجام می شود که در اولین فرصت حداکثر تا اول صبح فردا با عادی بودن روال کار و بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی (مانند قطعی اینترنت، قطعی برق و...)  نتایج اعلام می شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: نامزدها تا اعلام نتایج، خود را به عنوان برنده تلقی نکنند چراکه برای ما فرقی ندارد چه کسی برنده شود و اجازه هم نمی دهیم رای ها کم یا زیاد شوند و سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم.

وی بهترین راه اعتراض نامزدها به نتایج انتخابات را شکایت به مراجع رسمی با مستندات دانست و یادآور شد: پس از شکایت اگر نیاز به بازبینی بود، ۱۰۰ درصد این کار انجام می شود چراکه ما می‌خواهیم مردم و نامزدها بدانند امانتدار آن ها هستیم.

وی به عدم به موقع رسیدن کارت های سیستم الکترونیکی به خوزستان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده این کارت ها ساعت هفت صبح روز انتخابات به دست ما رسید و زمان زیادی صرف وارد شدن آن ها به سامانه شد به همین علت مجبور شدیم تا انتخابات را دستی آغاز کنیم.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار