تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۲۵۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فهرست منتخبان شورای شهر اهواز منتشره در فضای مجازی صحت ندارد
 رییس ستاد انتخابات خوزستان جزییات آرای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان را اعلام کرد و گفت: آرای انتخابات شورای شهر اهواز هنوز تجمیع نشده و هیچکدام از لیست‌های منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

رضا نجاتی  اظهار داشت: ۴۷.۶ درصد از واجدان شرایط رای دادن در خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی ۸۶۹ هزار و ۹۶ رای، محسن رضایی میرقائد ۶۱۰ هزار و ۲۶۷ رای، عبدالناصر همتی ۶۵ هزار و ۹۸۰ رای و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۳۳ هزار و ۳۷۲ رای کسب کردند.

وی همچنین با اشاره به بازدید امروز از محل شمارش آرای انتخابات شورای شهر اهواز به همراه استاندار خوزستان، اظهار داشت: نتایج انتخابات ششمین دوره شورای شهر در همه شهرهای استان به جز اهواز اعلام شده است.

نجاتی افزود: به دلیل گستردگی و تعداد زیاد نامزدها، شمارش آرای شورای شهر اهواز زمان‌بر بوده است، هم اکنون شمارش آرا به اتمام رسیده اما تجمیع نهایی انجام نشده است.

وی با اشاره به نشستی که امروز با حضور هیات اجرایی و هیات نظارت در محل شمارش آرای شورای شهر اهواز برگزار شد، اضافه کرد: تسریع در شمارش آرا و اعلام نتایج و رعایت دقت و کیفیت در فرآیند شمارش آرا، از جمله مواردی بوده که در این نشست بر آن تاکید شده است.

نجاتی با بیان اینکه استاندار خوزستان سه نماینده تام الاختیار در ستاد انتخابات اهواز تعیین کرده است، گفت: به دلیل سنگینی کار و تعداد زیاد شعب، مدیرکل فناوری، مدیرکل سیاسی و مدیرکل دفتر فنی به عنوان نمایندگان خوزستان ماموریت دارند در کنار فرماندار اهواز برای کمک و همکاری حضور داشته باشند.

وی همچنین درباره لیست‌هایی که از اسامی منتخبان شورای شهر در فضای مجازی منتشر شده، گفت: هیچکدام از این لیست‌ها مورد تایید نیست و صحت ندارد، چرا که هنوز آرای شورای شهر اهواز تجمیع نشده است.

نجاتی افزود: به جز دست اندرکاران شعب، هیچکس در محل شمارش آرای شورای شهر اهواز حضور ندارد و انتشار این لیست‌ها، ناآگاهانه یا مغرضانه است.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد.

سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر در خوزستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات بودند که یک میلیون و۷۳۰ هزار و ۴۲۶ نفر معادل ۴۷.۶ درصد واجدان شرایط استان در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.  

نجاتی رییس ستاد انتخابات پیش از این گفته بود: چهار میلیون برگه تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری تحویل و بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.

انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان برای نخستین بار، همزمان با کلانشهرها، به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود. برای این منظور ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده است که از این تعداد، ۵۳۷ شعبه شهری مستقر می‌شوند و ۵۱۶ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار خواهند بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار