تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۲۵۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۱۲ هزار خوزستانی زیر پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند
 رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون ۲۱۲ هزار خوزستانی در مقابل کرونا واکسینه شده و این روند در روزهای آینده مجدد از سر گرفته خواهد شد.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ نفر از کادر بهداشتی در روند انتخابات ۲۸ خرداد کار نظارت را برعهده داشته و به تمام شعب اخذ رای سرکشی کردند.

وی با بیان اینکه پوشش ماسک افراد رای دهنده در شعبه‌های اخذ رای بیش از ۹۵ درصد بود افزود: اگرچه کمبودهای جزیی از جمله نبود مواد ضدعفونی کننده در برخی شعب مشاهده شد اما در کل از عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات و نیز مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکر می‌کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخی از مردم به ویژه گروه سنی بالای ۶۰ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا از آمدن به پای صندوق های رای ترس داشتند و این موضوع ما را نگران کرده بود اما رعایت تمام پروتکل های بهداشتی  باعث شد تا مردم حضور گسترده ای در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان اندیمشک در حالت قرمز، و ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند افزود: هفته گذشته قرار بود شهرستان های شوش، شوشتر و دشت آزادگان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرمز کرونایی اعلام شوند که با مداخله ما این اتفاق رخ نداد.

ابول نژادیان گفت: تیم واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اندیمشک مستقر شده و امیدواریم تا آخر هفته وضعیت این شهرستان از حالت قرمز خارج شود. در یکی،۲ هفته اخیر روند بیماری در کشور و به تبع آن در خوزستان نزولی و تا حدودی ثابت شده است.

وی بیان کرد: روزانه در خوزستان ۱۰۰ تا ۱۱۰ بیمار کرونایی بستری قطعی داریم و تعداد فوتی‌های ناشی از آن بین هشت تا ۱۰ نفر است.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد موارد بیماری ناشی از کرونا در جمع‌های خانوادگی است که این موضوع باید جدی گرفته شود.گفت:در هفته منتهی به ۲۱ خرداد، موارد بیماری و بستری ناشی از کرونا در خوزستان، ۹.۵ و ۶.۶ درصد کاهش یافته و موارد فوت ۳.۵ درصد افزایشی بود اما در هفته منتهی به ۲۸ خرداد موارد بیماری ۷.۷ درصد افزایش یافته و موارد بستری ثابت و موارد فوت ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان را ۶۳ درصد بیان کرد در حالی که در کشور این میزان ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: در هفته نهم گام‌ پنجم طرح شهید سلیمانی ۳۱۰ هزار نفر در کشور رهگیری شدند که ۳۰ هزار نفر آن در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز بود. همچنین در این مدت۸۱ هزار تست کرونا در کشور انجام شد که ۱۳ هزار مورد آن متعلق به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار