تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستانی‌ها این هفته "کولرهای اضافی" را خاموش کنند
 سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با اشاره به میانگین افزایش دما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته جاری، از شهروندان خواست با "خاموش کردن کولرهای اضافی" صنعت برق را در تامین برق یاری کنند.

کیومرث زمانی اظهار کرد: با توجه به بروز خشکسالی شدید در سال آبی جاری و کاهش ۶۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق آبی در استان خوزستان، در ۱۸ ساعت از شبانه‌روز بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ مگاوات از توان برق مورد نیاز خوزستان از شبکه سراسری تامین می‌شود.

وی افزود: از آنجا که در هفته جاری، متوسط دمای کل کشور ۱.۴ درجه افزایش خواهد داشت و به تبع آن مصرف برق در کشور افزایشی می‌شود، امکان کمک شبکه سراسری به شبکه برق خوزستان کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: برای جبران کمبود تولید برق، از شهروندان استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می‌شود حداکثر مدیریت در مصرف برق را به خصوص در سیستم‌های سرمایشی اعمال کنند.

زمانی عنوان کرد: شعار "لامپ اضافه خاموش" در طول سال‌های گذشته تاثیر شگرفی در کاهش مصرف برق داشت و باعث شد که پیک سراسری برق کشور که در شب رخ می‌داد به ظهر منتقل شود. هم‌اکنون نیز از هموطنان به خصوص شهروندان تحت پوشش شبکه برق منطقه‌ای خوزستان درخواست می‌کنیم با سرلوحه قرار دادن شعار "کولر اضافی خاموش"، هم هزینه‌های اقتصادی خود را کاهش دهند و هم تلاشگران صنعت برق را در خدمات‌رسانی بهتر به هموطنان یاری کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار