تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۲۴۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم هماهنگی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان شورای شهرخوزستان بافرمانداریها
 رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به تشکیل ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خوزستان در محل دادگستری، گفت: داوطلبان شورای شهر در زمینه تبلیغات انتخاباتی، با فرمانداری‌ها هماهنگی داشته باشند.

رضا نجاتی اظهار داشت: همه فرآیندهای انتخابات تا امروز به خوبی پیش رفته و تعرفه‌ها به شهرستان‌ها تحویل داده شده است.

وی افزود: همچون دیگر استان‌های کشور آمادگی برگزاری دو انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را داریم.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات داوطلبان شورا از روز پنجشنبه اضافه کرد: تاکید می‌کنیم داوطلبان با فرمانداری‌ها هماهنگی داشته باشند.

وی گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در این دوره تجمع در مکان‌های مسقف و سربسته غیر از ستادهای نامزدها نخواهد بود؛ بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرها، در شهرهای زرد حضور بیش از ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی حضور بیش از ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز حضور بیش از ۱۵ نفر در ستادها ممنوع است که نامزدها حتما باید این موارد را رعایت کنند.

وی افزود: ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در محل دادگستری و در شهرستان توسط دادستان‌ها دایر شده که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هستند بنابراین انتظار داریم داوطلبان شورای شهر با ستادهای انتخاباتی شهرستانها و استان همکاری داشته باشند.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیش از چهار هزار و ۴۵۰ نفر برای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر، و ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر نیز برای انتخابات این دوره از شورای اسلامی روستا در خوزستان ثبت نام کردند که حدود ۱۰ درصد از داوطلبان شورای شهر در هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۱ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خوزستان ۴۷۷ کرسی اصلی شورای شهر و هفت هزار و ۳۵۲ کرسی اصلی شورای روستا خواهد بود و در حدود ۴۷ روستای استان به حد نصاب نرسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار