تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۴۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز :
مردم نگران تغییر زمان تزریق دوز دوم واکسن نباشند
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم نگران زمان دوز دوم واکسیناسیون کرونا نباشند.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: به عنوان مثال کسی که قرار بود امروز دوز دوم واکسن را دریافت کند اگر پنج یا ۶ روز دیگر واکسن بزند، اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه هنوز محموله جدید واکسن توسط وزارتخانه تامین نشده است افزود: با توجه به اینکه در ۲ هفته اخیر واکسنی تزریق نکردیم، برنامه از پیش تعیین شده برای نوبت دوم نیز با تغییر مواجه شده است. یک محموله واکسن خریداری شده است اما هنوز وارد کشور نشده است.

واکسن جایگزین باید از نظر ماهیت و مکانیزم اثر یکنواختی داشته باشد

رییس مرکز بهداشت خوزستان در پاسخ به این پرسش که می توان دوز دوم واکسن را از نوع دیگری تزریق کرد گفت: واکسنی می تواند جایگزین واکسن قبلی باشد که از نظر ماهیت و مکانیزم اثر یکنواختی داشته باشد.

وی ادامه داد: واکسن سینوفارم از نوع ویروس غیرفعال شده است و اگر واکسن کوو برکت نیز ویروس غیرفعال شده باشد تزریق آن اشکالی ندارد چون هر ۲ از نظر ماهیت اثر یکنواختی دارند.

علوی در خصوص فعالیت ویروس کرونا در هوای گرم گفت: همانگونه که به یاد داریم در تابستان پارسال، موارد بیماری افزایش پیدا کرد چون معمولا در هوای گرم، افراد زیر کولر و در فضای بسته قرار دارند بنابراین اگر فرد آلوده ای در آن فضا باشد دیگران را مبتلا می کند

در حال حاضر ۱۶۸ هزار خوزستانی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار