تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۲۴۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴۷ داوطلب انتخابات شورای شهر در خرمشهر تأیید صلاحیت شدند
 طبق آخرین ابلاغیه هیئت نظارت بر انتخابات از میان داوطلبان ثبت‌نام کرده برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، صلاحیت ۱۴۷ نفر در شهرستان خرمشهر احراز شد.

  فرماندار خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها روز گذشته آخرین نتایج بررسی اعتراض‌ها و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان وزارت کشور را اعلام و به طبع آن فرمانداری خرمشهر لیست نهایی را دریافت کرد که بنابراین اطلاعات از ۱۸۰ داوطلبی که در مرحله اول موفق به ثبت‌نام شده بودند، ۱۴۷ نفر تأیید صلاحیت شدند.

محمد حیدری افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی که وزارت کشور از بهمن‌ماه ابلاغ کرده است، امروز لیست تأیید صلاحیت شدگان از طریق جراید و فضای مجازی اعلام می‌شود و بعد از آن تبلیغات رسمی انتخابات در فضای مجازی و اجتماعی و فضای واقعی آغاز خواهد شد.

وی، زمان رسمی آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را بیستم خردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: شروع تبلیغات انتخابات از ساعت ۲۴ روز بیستم خرداد است که از آن تاریخ همه داوطلبان می‌توانند در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با انجام تبلیغات در چهارچوب ابلاغی که اطلاع داده می‌شود، تبلیغات محیطی خود را آغاز کنند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه همه نامزدها می‌توانند در مرکز شهر و شهرداری‌های مناطق ستاد انتخاباتی برپا کنند، توضیح داد: هر داوطلب مجاز به داشتن یک ستاد مرکزی در مرکز شهر و ستاد فرعی در شهرداری‌های مناطق است که خرمشهر دو منطقه دارد.

حیدری به روند آماده‌سازی فضای تبلیغات محیطی اشاره کرد و گفت: ظرف یکی دو روز آینده شهرداری تکلیف خود را برای تعبیه مراکز نصب بنر و تراکت و بروشور و سایر موارد قانون تبلیغات نامزدها را به انجام می‌رساند و نامزدها می‌توانند از این فضاها برای تبلیغات محیطی استفاده کنند.

فرماندار خرمشهر از برگزاری انتخابات نیمه الکترونیک در خرمشهر خبر داد و افزود: در انتخابات دور پنجم خرمشهر جز شهرستان‌های پایلوت در برگزاری انتخابات الکترونیک بوده و بسیار خوب هم عمل شد اما در این دوره با توجه به سیاست وزارت کشور و ستاد انتخابات و توافقی که بین هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات وزارت کشور و ستاد انتخابات صورت گرفته است، کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها مشمول برگزاری انتخابات الکترونیک هستند و این دوره در خرمشهر انتخابات به صورت نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد و انتخابات الکترونیک نخواهیم داشت.

حیدری از فعال شدن سامانه «انتخاب ایران» برای تبلیغات مجازی اشاره کرد و گفت: در این دوره بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، وزارت کشور در هماهنگی با وزارت ارتباطات سامانه «انتخاب ایران» را به منظور دسترسی آسان مردم، نامزدها، مسئولان برگزاری انتخابات و حتی ادمین‌ها منتشرکنندگان محتواهای فضای مجاری راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: این سامانه به صورت رایگان در دسترس همه نامزدها و شهروندان ایرانی است که از طریق آن می‌توان اقدام به تبلیغات کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار