تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۲۴۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دشت‌آزادگان در حال پیگیری است
 فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: پیگیر حل مشکل رد صلاحیت نامزدهای شوراهای  شهری و روستایی در این شهرستان هستیم.

حمید سیلاوی بیان کرد: در پی اعتراض‌ برخی رد صلاحیت‌های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان، این مساله از سوی فرمانداری از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی پیگیری شد.

وی گفت: مقرر شد نامزدهای رد صلاحیت شده با مراجعه به بخشداری‌ها و درخواست مجدد، روند بررسی وضعیت احراز صلاحیت آنها دوباره بررسی شود.
رییس حوزه انتخابیه شهرستان دشت آزادگان بابیان اینکه درصدد برطرف کردن تمام مشکلات داوطلبان هستیم افزود: در انتخابات پیش‌رو  بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، ایجاد زمینه حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات امری بسیار مهم است، زیرا که برگزاری یک انتخابات پرشور به افزایش همبستگی اجتماعی و تقویت پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی کمک شایانی خواهد کرد و نقشه‌های  دشمنان نظام  را نقش بر آب می‌کند.

سیلاوی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به  برخی اعتراض‌ها نسبت به رد صلاحیت شدگان این دوره از انتخابات شوراها این موضوع  به صورت مستمر در حال پیگیری است . 
فرماندار دشت آزادگان افزود: حضور افراد متخصص، متعهد به حق الناس و دارای تجربه در زمینه‌های مرتبط با مدیریت شهری در شوراها می‌تواند موجب ارتقا و بهبود شرایط محیطی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرها و روستاهای ما شود.

وی با تاکید بر احراز صلاحیت داوطلبان که باید با دقت صورت گیرد ادامه داد: هیات‌های نظارت می‌توانند صلاحیت افرادی که استعلام آنها از تمامی مراجع نظارتی مثبت است، مورد تایید قرار دهند.

رییس ستاد انتخابات دشت آزادگان بیان کرد: با این تصمیم مشکل تعداد زیادی از داوطلبان رد صلاحیت شده برطرف و صلاحیت آنها تایید می‌شود که در نهایت شاهد حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم بود.

در مجموع از ۱۲۰ نفر که در ششمین دوره انتخابات شوراها در دشت آزادگان شرکت کردند یکصد نفر تایید صلاحیت شدند.

۲۸ خرداد جاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا ، و نیز ۲ انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار