تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۲۳۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت نفت آبادان - استقلال تهران تقابل برای صعود در جدول
تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران در دیداری معوقه از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، روز دوشنبه هفته جاری در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می‌روند.
  تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران، در دیداری حساس‌ در حالی به مصاف هم می‌روند که هر ۲ تیم در هفته گذشته مسابقات لیگ برتر نتوانستد نتایج قابل قبولی کسب کنند.

تیم صنعت‌نفت در آبادان در برابر میزبانش تراکتورسازی تبریز با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شد و استقلال نیز در شهرآورد ایران با یک گل برابر رقیب سنتی خود پرسپولیس تن به شکست یک بر صفر داد.

۲ تیم در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که از نظر روحی و روانی شرایط خوبی ندارند؛ استقلال پس از امتیازهای مهمی که در هفته‌های اخیر از دست داد برای جبران نتایج ضعیف خود به آبادان سفر خواهد کرد تا شانس خود را برای قرار گرفتن در تیم‌های صدر جدول لیگ و کسب سهمیه آسیا افزایش دهد.

صنعت‌نفت هم که با هدایت سید سیروس پورموسوی در ۱۲ بازی اخیر خود نتوانسته برابر حریفانش پیروز شود و خطر سقوط را به لیگ پایین‌تر احساس می‌کند در این دیدار برای صعود در جدول برابر استقلال به چیزی جز پیروزی فکر نخواهد کرد.

مهمترین خصوصیت بازی استقلال حملات سریعی است که تدارک می‌بیند؛ شاگردان فرهاد مجیدی از آغاز بازی در منطقه یک سوم دفاعی با چند پاس سریع با پاس‌های بلند به کناره‌ها تدارک حمله می‌کند، این یک چالش جدی برای خط دفاعی صنعت‌نفت است که حتی می‌تواند این امر آنها را به دردسر بکشاند، به ویژه که خط دفاعی زردپوشان در بازی‌های اخیر نشان داد چه ضعف‌هایی دارد.

ضربات ایستگاهی از دیگر شگردهای استقلال برای رسیدن به گل است؛ آبی‌پوشان در ترکیب خود مهدی قائدی و وریا غفوری را دارند که ضربات ایستگاهی را دقیق می‌زنند، از سویی شیخ دیاباته و حتی مدافعان این تیم در زدن ضربات سر عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در نیم فصل اول یکی از تیم‌های شگفتی ساز رقابت‌های لیگ برتر بود اما در نیم فصل دوم تاکنون هنوز نتوانسته به برد دست یابد اما برابر استقلال با انگیزه چند برابر به میدان خواهد رفت؛ عادت به نبردن برای نفتی‌ها در ۱۲ هفته اخیر آنها را از بالای جدول به پایین جدول هدایت کرد و اکنون هواداران آبادانی نگران سقوط تیم محبوب خود به لیگ یک هستند.

دیدارهای صنعت‌نفت آبادان و استقلال همواره دیدارهای جذابی بوده و با توجه به موقعیت ۲ تیم در جدول حساسیت این دیدار بسیار بالا است.

نقطه قوت ۲ تیم به خط میانی و وجود هافبک‌های میانی باتجربه است جایی که نفتی‌ها با بودن طالب ریکانی و حکیم نصاری توانسته میانه میدان را در بیشتر بازی‌های خود در اختیار گیرد؛ در آن سوی میدان استقلال با مهدی مهدی‌پور و مسعود ریگی کمربند میانی خود را محکم کرده هر چند فرشید اسماعیلی هم جلوتر از این بازیکنان وظیفه تغذیه کردن دیاباته و قائدی را بر عهده دارد.

امید مربیان صنعت‌نفت و استقلال به ساق‌ها و سرهای رضا خالقی‌فر و مهدی قائدی است ۲ مهاجمی که روی هوا و زمین خطرناک هستند و برای تمامی خط‌های دفاعی دردسر ساز هستند؛خالقی‌فر که نیم فصل اول برای زردپوشان آبادانی عملکرد طلایی داشت برای خط دفاعی نه چندان مستحکم استقلال خطرآفرین خواهد بود و در آن سوی میدان نیز قائدی نشان داده از لحظات بهترین استفاده را می‌برد و خط دفاعی متزلزل نفت روز سختی برابر این بازیکن تجربه خواهد کرد.

صنعت‌نفت آبادان با ۶ برد، هشت تساوی و هشت باخت و با ۲۶ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب هفتمین پیروزی این فصل خود است تا جایگاهش در جدول را بهبود ببخشد.

در آن سوی میدان نیز استقلال با ۹ برد، هفت تساوی و پنج باخت و با ۳۴ امتیاز و ۲ بازی کمتر در رده پنجم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب دهمین پیروزی فصل است تا اختلاف خود با رقیبانش را در بالای جدول کمتر کند.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین دیدارهای این فصل پیش روی صنعت نفت و استقلال است و به طور قطع هدف هر ۲ تیم کسب سه امتیاز این بازی است.

طالب ریکانی افزود: استقلال تیمی بسیار مقتدر و یک دست است ولی بازی کردن در آبادان برای تمامی تیم‌ها دشوار است و ما برای پیروزی در این دیدار انگیزه خاصی داریم و برای شکست دادن استقلال کوتاهی نخواهیم کرد.

حکیم نصاری دیگر بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان گفت: بازی همانقدر که برای استقلال سخت است برای ما نیز سخت خواهد بود زیرا استقلال همیشه تیمی آماده و قابل احترام است.

وی افزود: هر ۲ تیم تاکنون بازی هجومی ارایه داده‌اند؛ صنعت نفت فقط به بازی هجومی فکر می‌کند ولی باید مراقب استقلال بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار