تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۹۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با اتفاقات دربی یاد دوران قاجار افتادم! / نفت آبادان مثل پرسپولیس و استقلال نیست
این پیشکسوت با اشاره کمرنگ شدن اخلاق در فوتبال و درگیری‌های اخیر در دربی پایتخت و بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس، گفت: اتفاقاتی که این روزها در فوتبال ایران رخ می‌دهد و هیچ کسی جوابگوی آن نیست، ما را یاد دوران قاجار می‌اندازد.
 مجید باقری نیا در ابتدا درباره وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان، اظهارکرد: ابتدا باید ببینیم از نفت آبادان چقدر انتظار داریم و به چه دلیل و باید ببینیم به نفت چه امکاناتی داده شده و از آن چه می خواهیم. آن هم از تیمی که اول فصل با محدویت نقل و انتقالات و بدون منابع مالی مشخص وارد مسابقات شد و هر طور که بود تا نیم فصل پیش رفت. نفت در نیم فصل نیز دو بازیکن جذب کرد، بازیکنانی که به قول خودشان رفاقتی به نفت رفتند. پس در واقع نفت آبادان مثل پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و استقلال در بازار نقل و انتقالات بازیکن انتخاب و جذب نکرد و مثل آن‌ها نیست. بعد تیمی با چنین شرایط، در میانه های راه نیز با مصدومیت دو بازیکن خود مواجه می شود و شرایطش سخت تر هم می شود.

دست مربیان نفت آبادان کاملا خالی است

وی افزود: من فاجعه در نفت آبادان را در بازی این تیم مقابل آلومینیوم دیدم که پورموسوی مجبور شد، طالب ریکانی را به عنوان دفاع چپ استفاده کند. یعنی موثرترین مهره تهاجمی صنعت نفت به حکم اجبار مدافع چپ می شود. این نشان می دهد که دست مربیان نفت آبادان کاملا خالی است. در حال حاضر تیم هایی را در لیگ برتر داریم که اصلا برای شان فرق نمی کند که این هفته چند بازیکن خود را در اختیار ندارند زیرا جایگزین آن ها را دارند اما متاسفانه نفت هر بازی که مصدوم دارد، جایگزینی هم ندارد.

این پیشکسوت با اشاره به بازی نفت مقابل تراکتور و کسب تساوی، عنوان کرد: تلاش بازیکنان نفت خیلی خوب بود. از زمان آغاز بازی تا انتهای آن، تیم نفت چیزی از تراکتور کم نداشت و خوب بازی کردند. تساوی نیز حداقل حق نفت در این بازی بود. به نظرم این تساوی برای صنعت نفت خوب بود و امیدوارم این نتیجه و گلزنی پس از چندین هفته، به این تیم کمک کند تا بازیکنانش باور کنند که حتی با شرایط سخت که از نظر کمبود مهره دارند نیز می توانند مجددا به مسابقات برگردند و حداقل مثل سال فصل قبل، رتبه مناسب کسب کنند.

وزیر نفت حقی برای مردم خوزستان قائل نیست

وی بیان کرد: مشخص نیست که 2 ماه دیگر تکلیف تیم های نفتی خوزستان چه می شود و آیا دوباره باید به دنبال وزیر نفت بدوند تا با هزار منت چهار ریال پول به این دو باشگاه بدهد؟ متاسفانه وزیر نفت فکر می کند از جیب خودش خرج می کند و هیچ حقی برای مردم خوزستان، آبادان و مسجدسلیمان قائل نیست، در حالی که کمک مالی به این تیم ها حق مردم خوزستان است.

فولاد می‌تواند به تیم های بالای جدول نزدیک شود

باقری نیا در ادامه نیز درباره تیم فولاد، گفت: انتظار همه ما این بود که فولاد با گرفتن سه امتیاز از بازی با نساجی، خودش را به رتبه های دوم یا سوم برساند. البته بعد از بازی با نساجی صحبت از اشتباهات داوری به میان آمد ولی متاسفانه این تیم شکست خورد. ضمن این که فاصله بازی با گل گهر و نساجی نیز به اندازه کافی بود و فولاد می توانست ریکاوری شود و اگر قرار بود تیمی در این دیدار استرس داشته باشد، تیم نساجی بود زیرا در حال سقوط بود، هر چند با برد مقابل فولاد توانستند از انتهای جدول فاصله بگیرند. البته برای فولاد همچنان فرصت است و با توجه به این که دو بازی معوقه دارند می توانند با کسب شش امتیاز از این بازی ها، خود را به تیم های بالای جدول نزدیک کنند، هر چند که کار سخت شده است.

فولاد با تدابیر درست می‌تواند به سهمیه آسیایی برسد

وی ادامه داد: به نظر من با توجه به این که فولاد مثل تیم نفت آبادان با کمبود مهره مواجه نیست و در هر پستی، 2 بازیکن خوب دارد، می تواند به رتبه های بهتری برسد. فولاد به هیچ عنوان کمبود بازیکن را احساس نمی کند و قطعا می تواند به سهمیه آسیایی برسد اما همان طور که گفتم کار سخت شده است. امیدوارم فولاد در بازی های آینده اش به نتایج مطلوبی برسد و به جایگاهی که همه ما انتظارش را داریم، برگردد. فولاد هم از نظر مهره و هم فوتبالی این توانایی را دارد و تیم توانمندی است. فولاد با تدابیر درست و تمرکز می تواند به سهمیه آسیایی برسد زیرا شرایط این فصل فولاد بدتر از فصل قبل نیست و شرایط خیلی مطلوبی دارد. این تیم در لیگ نوزدهم با دشواری های خیلی بیشتری به سهمیه رسید.

اتفاقات دربی ما را یاد دوران قاجار می‌اندازد

این پیشکسوت در ادامه با اشاره کمرنگ شدن اخلاق در فوتبال و درگیری های اخیر در دربی پایتخت و بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس، گفت: اتفاقاتی که این روزها در فوتبال ایران رخ می دهد و هیچ کسی جوابگوی آن نیست، ما را یاد دوران قاجار می اندازد. این آقایانی که در مملکت ما شهره عام و خاص هستند، آیا فکر نمی کنند که رفتارهایشان چه تاثیر بدی روی مردم و جوانان می گذارد؟ این افراد الگوی جوانان ما هستند. این آقایان باید فکر کنند که بهترین و بدترین حرکات و رفتارهای آن ها توسط دوربین ها ثبت می شود.

همه هدف کوبیدن داوران است

وی افزود: البته عده ای بی پناه و بی گناه نیز در فوتبال ما به اسم داور وجود دارد که همه هدف کوبیدن این قشر است. آقای مربی که تدابیر اشتباهی در بازی اتخاذ می کنی و آقای بازیکنی که در زمین اشتباه می کنی و باعث می شوی تیمت گل دریافت کند، آیا شما را هم مانند داوران محاکمه می کنند؟ داور هم اشتباه می کند و معمولا داوری جریمه می شود که عمدا به اشتباه سوت زده است. به نظر من داور تنها عنصری در فوتبال است که باید در هزارم ثانیه درباره اتفاقاتی که می بیند یا نمی بیند، تصمیم بگیرد. ما هم که مثل دنیا نیستیم که داور پشت دروازه داشته باشیم که در قضاوت ها کمک حال باشند. 

احساس می‌کنم چیزی به عنوان فدراسیون فوتبال نداریم

باقری نیا تاکید کرد: به نظرم باید برای حرکات مناسب در فوتبال تشویق در نظر گرفته شود و با حرکات نامناسب نیز برخوردی که سزاوارش است، صورت بگیرد تا شاهد چنین رفتارهای نامناسبی در فوتبال ایران نباشیم. با دیدن صحنه هایی که اخیر در دربی رخ داد، احساس می کنیم که چیزی به عنوان فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی در ورزش نداریم. من نگران تاثیر بد این بی اخلاقی ها روی جوانان هستم زیرا بعد از دربی پایتخت، تنش بین جوانان کشیده شد و برای دفاع از تیم خود، بدترین فحاشی ها  را به هم داشتند. البته این جوان مقصر نیست، مقصر ما هستیم که با رفتارهای مان باعث شدیم او به این صورت رفتار کند. امیدوارم فکری به حال این قضیه شود، البته آقایان چون خودشان را هم سطح این فوتبال نمی بینند، می ترسند ورود کنند زیرا با خود می گویند وقتی مربی با وزیر مملکت به این صورت حرف می زند و همه از او طرفداری می کنند، پس فردا روزی هم من را هم مورد هدف قرار می دهد و به همین دلیل سکوت را انتخاب می کنند. البته این افراد باید بدانند که جامعه بدون وجدان نیست و وجدان جامعه بیدار است و البته ما فوتبالی ها باید کمک کنیم تا این وجدان به حرکت دربیاید و مطمئن باشیم که به زودی آثار مثبت آن را می بینیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار