تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۲۲۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۲۸ درصدی فوتی‌های کرونایی در خوزستان
  رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کاهش ۲۸ درصدی فوتی های کرونایی در خوزستان خبر داد و گفت: روند بیماری و بستری مبتلایان به کرونا نیز نسبت به ۲ هفته گذشته کاهش یافته است.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در اهواز، بیان کرد: تا روز ۱۸ اردیبهشت جاری، شیب نمودار بیماری بسیار تند بود اما در چهار، پنج روز گذشته تعداد موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان کاهشی شده است. 

وی افزود: در هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت موارد بیماری نسبت به هفته قبل آن ۲۴.۳ درصد کاهش یافته بود همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۲۴.۳ و ۳.۸ درصد کاهشی بود اما در هفته منتهی به ۲۴ اردیبهشت موارد بیماری، بستری و فوت در خوزستان، به ترتیب ۲۲، ۲۰.۸ و ۲۸ درصد کاهش یافت.

کاهش فوتی‌های کرونایی در خوزستان از ۱۹۹ به ۱۴۲ مورد در هفته

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه میانگین سنی بیماران کرونایی فوت شده در خوزستان ۶۶.۹ است گفت: هفته گذشته ۱۴۲ مورد فوت ناشی از کرونا در خوزستان داشتیم که نسبت به هفته پیش از آن که ۱۹۹ مورد بود، روند کاهشی داشتیم.

وی افزود: بهورزان و رابطان سلامت ما در خوزستان، ۲۸ هزار  و ۱۱۶ تماس با افراد مبتلا به کرونا داشته و ۱۴۰ هزار مورد آموزش غیرمستقیم به خانواده‌ها ارایه دادند.

وی ادامه داد: هر سفیر سلامت حداقل یک خانواده و هر رابط سلامت ۱۵ تا ۲۰ خانواده را زیرپوشش خود دارد.

ابول نژادیان گفت: ۳۲۹ مسجد در ۱۵ شهرستان خوزستان به انتشار فایل صوتی در رابطه با پیشگیری از کرونا، پرداختند که سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا کمک بزرگی به ما کرد.

وی افزود: ۶۰۸ سفیر سلامت در طرح تشدید عید فطر ، آموزش لازم را فرا گرفتند و همچنین ۱۸۱ کلیپ هشدار از شیوخ و بزرگان طوایف خوزستان مورد استفاده قرار گرفت که در مدیریت دید وبازدید عید سعید فطر بسیار موثر بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اگرچه اقدامات بسیار خوبی در مدیریت آیین‌های عید فطر انجام شد اما بازارها واقعا شلوغ بود و خیلی‌ها که بیشتر آنها دست فروش بودند از مصوبه ستاد مدیریت کرونا تمکین نکردند همچنین آرامستان‌های خوزستان از جمله سیدهادی در حمیدیه به خوبی کنترل نشد.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در اواخر هفته جاری

وی در خصوص طرح واکسیناسیون، با بیان اینکه امروز موجودی واکسن در خوزستان به پایان خواهد رسید افزود: مجدد از روز دوشنبه هفته جاری کار واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را انجام می دهیم.

ابول نژادیان گفت: اگر در روزهای آینده تعداد واکسن مورد نیاز در اختیارمان قرار گیرد می‌توانیم تا آخر هفته جاری واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال را شروع کنیم.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان نیز زرد هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار