تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۲۹۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت نارنجی و زرد در مناطق خوزستان شکننده است
  فرمانده قرارگاه نظارتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونایی استان گفت: مردم باید همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

  ولی اله حیاتی روز شنبه در نشست مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: با همکاری خوب مردم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی و تلاش های دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و طرح بیماریابی شهید سلیمانی، استان خوزستان از وضعیت قرمز خارج شد.

وی افزود: خارج شدن استان از وضعیت قرمز، به منزله این نیست که دچار عادی انگاری شویم و رعایت پروتکلها را رها کنیم زیرا مجددا با چالشی جدی مواجه خواهیم شد لذا از مردم استان خواهش می کنم که بحث فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از اجتماعات را جدی بگیرند. 

فرمانده قرارگاه نظارتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: حدود ۵۳ درصد موارد بیماری در استان، از مراودات خانوادگی است لذا مردم باید از این موضوع پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در بعد اجرای مصوبات با اشکالهایی مواجه هستیم افزود: با توجه به مصاحبه آقای استاندار با مردم و جلسات متعدد با شیوخ و بزرگان، مراسمات عید فطر در استان به خوبی مدیریت شد اما با وجود اینکه تاکید کردیم که آرامستان‌ها باید بسته باشد این محدودیت رعایت نشد.

حیاتی با خواهش از فرمانداران برای اهتمام ویژه بر اجرا و نظارت بر مصوبات گفت: مرزهای مسافری ما همچنان مسدود است و تنها فعالیت تجاری انجام می شود همچنین در بنادر استان، مکانی برای قرنطینه بیماران لحاظ شده و کار تست گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

وی در خصوص امتحانات پایه نهم و دوازدهم بیان کرد: نحوه برگزاری امتحانات بر اساس مصوبه ستاد ملی است ولی از آنجا که شرایط خوزستان با دیگر استان ها متفاوت است با وزیر کشور و بهداشت رایزنی هایی خواهیم داشت و اگر راهی وجود داشته باشد، مکاتبات خود را با ستاد ملی انجام می دهیم.

فرمانده قرارگاه نظارتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: پیشنهاد می شود که آموزش و پرورش از سالن های ورزشی و مکان‌های دارای سقف به ارتفاع پنج متر برای برگزاری امتحانات استفاده کند همچنین لازم است که امتحانات در فضایی با تهویه مناسب برگزار شود.

وی افزود: ۹۵ درصد کسبه استان، گروه های شغلی یک و ۲ هستند که با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

حیاتی در پایان افزود: فرمانداران در زمینه طرح شهید سلیمانی از نظر لجستیکی حمایت های لازم را انجام دهند و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از موضوع کرونا غافل نشوند، بی شک عادی انگاری از سوی مسوولان و مردم موجب می شود با شرایط ناگوارتری مواجه شویم.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار