تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۲۲۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صمت خوزستان در کشور از آخر دوم شد!/کلکسیونی از کمبود کالا تا ضعف نظاراتی در بازار
بنا بر گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اداره کل صمت خوزستان در رتبه ۳۱ ادارات استانی قرار گرفت.
  وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیراً گزارش عملکرد سازمان‌های استانی در سال ۹۹ را منتشر و رتبه بندی آنها را اعلام کرد.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اداره کل صمت خوزستان با کسب امتیاز ۶۳.۴۲ در رتبه ۳۱ ادارات استانی قرار گرفته است.

بنا به گفته معاون طرح و برنامه وزارت صمت، برنامه‌های عملیاتی و اهداف سالانه این وزارت خانه با تفکیک فصول تعیین و به سازمان‌های استانی ابلاغ شد و در گزارش عملکرد سال ۹۹ رتبه بندی استان‌ها براساس درصد تحقق اهداف اعلام شده است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حالی به رتبه ۳۱ دست پیدا کرده که ۱۰ استان به رتبه مطلوب یعنی ۹۰ دست پیدا کرده‌اند و ۱۸ استان موفق به کسب رتبه خوب یعنی نمرات بین ۷۵ تا ۹۰ شده‌اند.

خوزستان نیز به همراه سه استان دیگر نمرات بین ۵۰ تا ۷۵ گرفته‌اند که در شاخص‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نمره متوسط محسوب می‌شود.

نظارت ضعیف بر بازارهای اقتصادی

سال گذشته التهاب اقتصادی در بازار خوزستان به حدی بود که از ابتدای سال ۹۹ مردم با مشکلاتی از جمله گرانی بیش از حد کالاها و نبود آنها در بازار مواجه بودند.

در فروردین ۹۹ دعوایی بین شرکت نیشکر و توسعه صنایع جانبی با اداره کل صمت خوزستان شکل گرفت که با دخالت استاندار وقت خوزستان این دعوا مسکوت ماند.

نظری، مدیرکل صمت خوزستان در جلسه تنظیم بازار خوزستان شرکت نیشکر را متهم به احتکار کرد اما شرکت نیشکر این اتهام را نپذیرفت و مدعی شد که اداره کل صمت بیش از سهمیه اعلام شده از سوی وزارت صمت شکر دریافت کرده و باید نحوه توزیع شکرها را شفاف اعلام کند.

 

کمبود کالا در خوزستان در سال ۹۹ فقط مربوط به شکر نبود و صف‌های طولانی و خالی بودن مغازه‌ها از گوشت مرغ، روغن و... مدام توسط رسانه‌ها منعکس شد.

بازداشت معاون اداره کل صمت
فروردین ماه امسال نیز یکی از معاونان مدیرکل صمت خوزستان توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

مسوول دفتر این معاون و  دو انباردار هم در خصوص این پرونده بازداشت شدند که به گفته منابع مطلع این بازداشت‌ها مربوط به وضعیت حاکم بر بازار خوزستان بوده است.

نمره ضعیف استانداری خوزستان 
سال گذشته نیز حوزه بازرسی وزارت کشور در گزارشی، نتیجه ارزیابی عملکرد استانداری های کشور در شاخص‌های اختصاصی و عمومی را اعلام کرد.
بر اساس گزارش رسمی وزارت کشور، استانداری خوزستان با کسب یکهزار و ۵۳۷ امتیاز در در بین استان های کشور، رتبه آخر را کسب کرد، این رتبه درحالی است که استان خوزستان همواره در سال‌های گذشته بیشترین اعتبارات را در بودجه سالانه به خود اختصاص داده است.

  این برای چندمین بار است که در چند ماه گذشته انتشار عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خوزستان حاشیه ایجاد می‌کند و دستگاه‌های دولتی استان خوزستان در رتبه بندی‌های مربوطه در جایگاه آخر قرار می‌گیرند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار